10 proc. – o tyle wzrosła wydajność dostaw przesyłek obsługiwanych przez InPost. Firma kurierska obsługująca Paczkomaty wyposażyła pracowników terenowych w komputery mobilne z ekranem dotykowym. Inwestycja ma przyspieszyć proces doręczeń.
Wyścig firm kurierskich na szybkość i jakość doręczeń od dłuższego czasu wchodzi w wymiar technologiczny; zarówno InPost, jak i konkurencja szukają sposobów pozwalających na precyzyjną, a zarazem szybką obsługę zamówień klientów. Przykład InPost pokazuje, jak sieć odpowiedzialna za Paczkomaty stara się ograniczyć potencjalne błędy obsługowe oraz zmniejszyć prozaiczną dokumentację.
Wysłanie paczki InPost – czas na androidowe Zebry
Pomóc mają w tym komputery mobilne dla pracowników terenowych InPost. Oparte są na Androidzie i wyposażone w ekrany dotykowe Zebra TC56. Służą głównie do zadań związanych z procesem przyjęcia i wydania paczki; InPost używa ich również do ogólnej optymalizacji zadań – np. segmentowania klientów, do których zaplanowano dostawy przesyłek. Co ciekawe, firma kurierska zastąpiła nowymi urządzeniami dotychczasowe tablety oparte na systemie Windows. W sumie nowe komputery trafiły do 3,8 tys. pracowników InPost.
Zaczynasz swój biznes i potrzebujesz kuriera? Inpost wyślij paczkę to rozwiązanie dla mniejszej i większej firmy.
Wysłanie paczki paczkomatem a szybkość wysyłki
Szybkość dostawy przesyłki kurierskiej od lat jest jednym z priorytetów InPost. Firma zbudowała swoją markę właśnie na tempie obsługi zamówień i skojarzeniu z ogólną swobodą dostawy. Sieć Paczkomatów umożliwiała nie tylko najszybsze dostarczenie przesyłki, ale i możliwość odbioru w dowolnej lokalizacji oraz w wybranej swobodnie porze dnia lub nocy.
Wysłanie paczki InPost za pomocą nowoczesnych technologii
InPost konsekwentnie idzie w kierunku nowinek technologicznych i mechanizmów, których mianownikiem jest szybkość. Regularne odliczanie czasu na wyjęcie przesyłki z Paczkomatu – jakże symboliczne – stało się charakterystyczne dla wszystkich aktywności InPost. Firma kurierska zaangażowała się w rozwój aplikacji mobilnej i automatyzację obsługi wysyłek – głównie pod kątem firm. Integracja z Allegro umożliwia łatwe zarządzanie przesyłkami i usługami w ramach tej platformy. InPost konsekwentnie stawia też na nowe możliwości płatności za zakupy e-commerce. Paczkomaty zostały objęte systemem płatności BLIK, co ma stanowić kolejny krok budowania wśród klientów poczucia swobody zakupowej.
W tym kontekście warto wspomnieć o nowinkach InPost z przeszłości – dziś stały się standardem i już nie zaskakują. To m.in. dostawa w trybie 24-godzinnym, powiadomienia dostarczane przez SMS oraz e-mailem, a także zastosowanie kodów QR podczas procedury odbioru.
Paczkomaty i bank w jednym
Kolejną nowością, która ma przyciągnąć klientów będą Paczkomaty połączone z bankomatami. To efekt współpracy InPost z Planet Cash; spółka chce w ten sposób zapewnić możliwość skorzystania z usług firmy kurierskiej oraz wypłaty pieniędzy. Urządzenia łączące obie opcje działają już w Warszawie; trafiają konsekwentnie do kolejnych dużych miast – m.in. Krakowa oraz aglomeracji katowickiej. Wcześniej InPost zaangażował się też w rozwój relacji z siecią Lidl, co zaowocuje przygotowaniem tzw. lodówkopaczkomatów – idealnych do aktywności na rynku e-grocery. Tu Zebry również się przydadzą; w dostawie żywności szybkość doręczenia będzie odgrywała szczególną rolę.