40 proc. – nawet o tyle skrócić ma się czas dostaw przesyłek obsługiwanych przez FedEx Express w ramach usługi Economy. Operator, po integracji z TNT ma wobec całego kontynentu coraz śmielsze plany.
FedEx chce zaangażować się bardziej w obsługę doręczeń przesyłek ekonomicznych – nie tylko w sieciach krajowych, ale w skali ogólnoeuropejskiej. Pomóc w tym ma wykorzystanie możliwości, jakie oferuje TNT. Po integracji obu marek, FedEx Express planuje duży nacisk na rozwój Intra-European Economy. To przesyłki, które już teraz należą do najbardziej popularnych w ofercie.
Dzięki przyspieszeniu dostaw, FedEx liczy na jeszcze lepszą rozpoznawalność marki w sektorze tanich dostaw. To przestrzeń, w której jest w stanie zaproponować szczególnie wiele: zarówno w zakresie terminów jak i możliwości logistycznych. Standardowy czas doręczeń przesyłek ekononicznych w Europie to – według FedEx – okres od 2 do 5 dni. Skorzystanie z potencjału TNT ma sprawić, że dostawa przesyłki skróci się nawet o 40 proc. Dodatkowo, firma umożliwia podjęcie towarów niestandardowych. Jak zauważa kierujący obiema markami Bert Nappier, połączenie sił sprawi, że FedEx i TNT zaproponują w Europie najbardziej rozbudowany biznes logistyczny – a za tym pójdzie szybkość dostarczeń na poziomie nieosiągalnym dla konkurencji.
Polska wśród wyróżnionych
FedEx, zakładając rozwój dostaw europejskich, wybrał kraje uznane za priorytetowe. To Niemcy, Wielka Brytania, Hiszpania, państwa Beneluksu oraz Polska. Kolejne będą wdrażane do systemu szybszych połączeń w drugim etapie. FedEx planuje, że paczki doręczać będą pracownicy w nowych ubiorach – już sygnowanych obiema rozpoznawalnymi markami. Firma kurierska nie chce jednak wprowadzać chaosu w obsługę zleceń. Aby uniknąć problemów technicznych, przesyłki wysyłane przez FedEx i TNT niezmiennie będą obsługiwane przy użyciu dotychczasowych systemów. Niezmienne pozostaną też systemy fakturujące czy logistyczne. Z perspektywy klienta zmieni się więc niewiele – poza szybkością dostaw. Kierownictwo firmy podkreśla, że wraz z nową jakością i przyspieszeniem dostaw ma iść poczucie stabilności ze strony zlecających przesyłki klientów.
Potencjał TNT i FedEx Express
Połączenie sił obu rozpoznawalnych przecież marek musi robić wrażenie. TNT obsługuje sieć całej Europy – to ponad pół tysiąca oddziałów, z których przesyłki dostarcza poprzez 55 tys. tras. FedEx wniósł w ten układ wyjątkowe możliwości lotnicze. Tylko w Europie tę sieć obsługuje 39 własnych samolotów kursujących na trasie kilkudziesięciu lotnisk. Takie połączenie możliwości, wyróżnienie Polski wśród państw jako pierwszych objętych zmianami nie jest niespodzianką. FedEx regularnie inwestuje nad Wisłą. Polska postrzegana jest jako miejsce atrakcyjne pod względem logistyki przeładunkowej. Firma obsługuje tu 16 lotów tygodniowo, co daje możliwość dostarczenia paczki do ponad 200 państw w ciągu 3-5 dni roboczych. Gigant rynku logistycznego w ostatnich latach otworzył sortownie w Łodzi i Chorzowie, a także przejął w 2012 r. polską firmę kurierską Opek.