X-kom jest jednym z bardziej znanych w Polsce sklepów ze sprzętem elektronicznym oraz komputerami. Poza placówkami stacjonarnymi posiada on także sklep internetowy, w którym można złożyć zamówienia online. Jednak czasami zdarzy się tak, że zmuszeni będziemy zrezygnować z zakupu, bowiem towar nie spełni naszych oczekiwań lub dotrze do nas uszkodzony.
Procedury reklamacji i zwrotu towaru w x-kom
Chociaż przepisy w naszym kraju dotyczące zakupu towarów na odległość są dość jasne, to wiele sklepów modyfikuje je na korzyść klienta, by ten czuł się jeszcze pewniej i bezpieczniej. W przypadku x-kom zakupione produkty możesz oddać w ciągu 15 dni od otrzymania przesyłki. Taki zwrot wymaga odesłania stosownego oświadczania.
Wypełnione oświadczenie odstąpienia od umowy należy odesłać na adres:
- elektronicznie, emailem: serwis@x-kom.pl,
- tradycyjnie w wersji papierowej: pocztą lu kurierem na adres siedziby: x-kom sp. z o.o., ul. Bojemskiego 25, 42-202 Częstochowa.
Wzór oświadczenia znajdziesz na tej stronie: odstąpienie od umowy.pdf
Jeśli kupowałeś telewizor lub uchwyt do telewizora, skorzystaj z tego formularza: odstąpienie od umowy TV.pdf
Gdy wysyłasz oświadczenie kurierem to możesz skorzystać z szybkiej wysyłki za pośrednictwem wstępnie wypełnionego formularza kurjerzy.pl/dokoncz-zlecenie. Wystarczy że uzupełnisz swoje dane adresowe.
Jeśli skorzystałeś z dodatkowego ubezpieczenia
Osoby, które wykupiły dodatkowe ubezpieczenie sprzętu, powinny wypełnić wniosek o rozwiązanie umowy, który jest dostępny tutaj: wypowiedzenie umowy.pdf
Warto także na stronie x-kom.pl/serwis kliknąć „dodaj zgłoszenie reklamacyjne” gdyż w ten sposób zostanie reklamacji przypisany numer RMA. Na jego podstawie łatwiej będzie nam śledzić proces zwrotu lub reklamacji. Numer RMA wysyłany zostanie na adres e-mail podany w zgłoszeniu. Powinien dotrzeć do nas do 2 dni od wypełnienia wniosku. Z tym numerem możemy pod adresem https://www.x-kom.pl/l/serwis-sprawdz-zgloszenie/ sprawdzać, na jakim etapie znajduje się nasze zgłoszenie.
Jak odesłać przesyłkę do x-kom?
Osoby, które kupiły towar w sklepie stacjonarnym, muszą dostarczyć go do tej samej placówki. Produkty zakupione w sklepie internetowym można odesłać na adres siedziby: x-kom sp. z o.o., ul. Bojemskiego 25, 42-202 Częstochowa lub dostarczyć je tam osobiście.
Trzeba pamiętać, że jeśli odstępujemy od umowy zawartej na odległość, to towar musimy maksymalnie do 14 dni dostarczyć do sprzedawcy. Aby nie przekroczyć wymaganego terminu, zaleca się przesłanie odstąpienia od umowy wraz ze zwracanym towarem.
Ważne: nie wszystkie produkty można zwrócić bez podania przyczyny. Wyjątki znajdują się w punkcie VII regulaminu dostępnego na https://www.x-kom.pl/regulamin.
Towar odsyłany do sklepu powinien być dobrze zapakowany, pozostawać w oryginalnym opakowaniu i nie nosić śladów użytkowania. O tym, jak zapakować różnego rodzaju produkty możesz przeczytać na naszym blogu.
Warto wysłać paczkę kurierem. Dlaczego? Ponieważ korzystając z brokera kurierskiego przesyłkę nadamy szybko, tanio i bezpiecznie, a dodatkowo w łatwy sposób możemy ją śledzić, przez co wiemy, gdzie znajduje się na każdym etapie swojej podróży. Kuriera można zamówić bezpośrednio szybkim linkiem z naszego Serwisu KurJerzy.pl. Nadanie nie wymaga podpisywania żadnych umów i jest bardzo proste.
Jak odesłać towar na gwarancji do x-kom?
W przypadku produktów objętych gwarancją x-kom zaleca bezpośredni kontakt z autoryzowanym serwisem, gdyż przyśpiesza to czas realizacji zlecenia. Na stronie https://www.x-kom.pl/serwis znajduje się pełna lista autoryzowanych serwisów marek, które sprzedawane są w x-kom. Po wybraniu jednego z nich otrzymujemy wszelkie dane potrzebne do kontaktu z serwisem.
Ważne: wysłanie towaru do naprawy wymaga dołączenia do przesyłki kserokopii faktury lub paragonu, oryginalnej karty gwarancyjnej (jeśli produkt taką posiada) oraz szczegółowego opisu usterki, wraz z informacją o okolicznościach jej występowania.
Paczkę pakujemy tak samo, jak w przypadku zwracanego do sklepu towaru. Znów proponujemy nadać ją za pośrednictwem naszego serwisu kurierskiego, gdyż gwarantuje to bezpieczeństwo i szybkość dostawy.
Paczka została wysłana, co dalej?
Jeśli posiadamy numer RMA lub numer zlecenia serwisowego, możemy kontrolować i śledzić postępy prac naprawczych i zwrotu. Trzeba pamiętać, że sklepy mają procedury, które mogą trwać kilka, a czasem i kilkanaście dni. Pamiętajmy, że ustawodawca daje im możliwość reakcji. Jeśli więc nie otrzymamy zwrotu pieniędzy lub naprawionego produktu po trzech dniach, nie wpadajmy w panikę i nie denerwujmy się, tylko spokojnie poczekajmy jeszcze kilka dni.