Loop to rozwiązanie, które firma kurierska UPS przetestuje jeszcze w 2019 r. Doskonale wpisuje się w założenia jakże istotnej ekologii. To opakowanie przeznaczone do wielokrotnego użytku. Jak wyglądać miałyby realia e-commerce w tym zakresie?
Loop to opracowane przez UPS i specjalizujące się w recyklingu TerraCycle opakowanie wielorazowe. Jest wytrzymałe, sztywne, twarde i nadaje się do cyklicznego użytkowania. W założeniach UPS kurier dostarczałby produkt do klienta w Loop, a następnie – po oczyszczeniu – używał w przypadku kolejnej dostawy. Zapewni zarówno odbiór jak i pełną konserwację produktu. Klient ostatecznie nie poczułby więc żadnych zmian w kontekście dostawy – za wyjątkiem tego, że kurier zgłosiłby się do niego ponownie po odbiór lub czekał na odpakowanie przesyłki. W ten sposób można zaoszczędzić nie tylko koszty finansowe opakowań, ale środowisko – Loop doskonale wpisuje się w trendy ograniczania znaczenia tworzyw sztucznych w naszej codzienności.
Wielorazowe opakowanie od firmy kurierskiej
Wykonanie Loop’a jest kluczowe; musi łączyć kilka cech. To z jednej strony lekkość i wygoda przekazywania czy transportu. Z drugiej – opakowanie powinno być w łatwe w czyszczeniu, skoro ma być regularnie używane przy wielu dostawach. Trzecia kwestia to wytrzymałość. Realia sortowni czy dostawy kurierskiej wymagają tego, by opakowanie odpowiednio zabezpieczało to, co skryte we wnętrzu. Loop wykorzystuje różne materiały: od stopów metali po… tworzywo sztuczne. W przeciwieństwie do typowego plastiku, wielokrotne użytkowanie nie stanowi nonsensownego obciążenia dla planety. Sam produkt byłby przygotowany pod kątem pełnego recyklingu.
Plany wdrożenia Loop przez UPS
Wielorazowe opakowanie kurierskie przeszło już testy oraz prezentację podczas Światowego Forum Ekonomicznego. Loop postrzegany jest dziś jak jeden z priorytetów ekologicznych UPS. Doceniany jest za to, jak idealnie wpisuje się w innowacyjny system zarządzania opakowaniami produktów konsumenckich wielokrotnego użytku. Szef TerraCycle, Tom Szaky, wskazuje na fakt, że Loop nie tylko wyeliminuje kwestię odpadów opakowaniowych, ale wpłynie na wygodę zakupów.
Firma kurierska UPS od lat kładzie szczególny nacisk na ekologię w całym łańcuchu dostaw. Uruchomiła własne laboratorium optymalizujące systemy pakowania i proponujące stałym klientom nowe rozwiązania. Specjalizuje się m.in. w zakresie pakowania produktów wymagających obniżonych stałych temperatur dla firm z branży spożywczej i farmaceutycznej.
Kiedy UPS wprowadzi Loop
Loop ma obowiązywać pod koniec 2019 r. w Wielkiej Brytanii. W 2020 UPS chce go coraz szerszej testować w Toronto, Tokio czy miastach Kalifornii.
UPS zakłada, że jeśli produkt zda ostatnie testy, wpisze się w strategię zrównoważonego rozwoju tzw. ostatniej mili – kluczowego etapu dostawy kurierskiej. Niewątpliwie wpłynie też na marketingowe postrzeganie firmy; w pełni ekologiczny system dostawy paczki będzie mile postrzegany przez klientów.