Przesyłki lotnicze w DHL Express doręczane będą nową flotą. Popularna marka kurierska zainwestowała w serię Boeingów 777 Freighter. Ten krok ma wzmocnić możliwości interkontynentalne DHL Express na rynku przesyłek.
Przesyłki lotnicze nowym Freighterem DHL Express zorganizował w ostatnich dniach maja 2019 r. Lot na trasie Bahrajn-Stany Zjednoczone odbył się bez przeszkód. Wybór takiej trasy jest nieprzypadkowy. Cincinnati, dokąd skierowano samolot, będzie podstawową lokalizacją dla rozbudowywanej floty. Ta inwestycja jest dziś jednym z priorytetów tej marki w rywalizacji o pozycję globalnego lidera dostaw kurierskich.
Wydajność i wytrzymałość samolotu
Przesyłki lotnicze w DHL Express będą stopniowo odgrywać coraz większą rolę. Stąd nacisk na doskonałe parametry maszyn pod kątem zarówno ładowności jak i żywotności. W przypadku DHL szczególnie pierwsza z tych cech będzie robiła wrażenie. Linia Freighter – czyli B777F – to aż 112 ton ładowności. Pod tym względem jest liderem zestawienia dwusilnikowych samolotów przeznaczonych do celów transportowych. Za sporymi możliwościami ładunkowymi idzie też wydajność floty. Imponujący zasięg – 9,2 tys. km – nie oznacza paliwożerności. Pod tym względem nowe Boeingi są bardzo wydajne, co nie spowoduje, że przesyłki lotnicze w DHL Express będą droższe. Ekonomika i obniżanie kosztów dostaw to dziś podstawowy front rywalizacji poszczególnych marek o klienta. Niskie ceny dostaw międzykontynentalnych będą w przypadku DHL szczególną przewagą konkurencyjną.
Firma podkreśla również, że aż o kilkanaście procent zmniejszy się emisja dwutlenku węgla, co doskonale wpisuje się w trendy ekologiczne eksponowane przez firmy kurierskie. John Pearson, szef DHL mówi nawet, że nowe samoloty znacząco przyczynią się do realizacji strategii zrównoważonego rozwoju “zero emisji do 2050 r.”.
Gdzie będą latać nowe Boeingi DHL?
Firma, poprzez rozbudowę linii lotniczej, chce wpisać się w coraz większy popyt na ekspresowe usługi kurierskie na poziomie międzykontynentalnym. Przesyłki lotnicze w DHL Express przy wykorzystaniu Boeingów powinny połączyć główne centra logistyczne – od amerykańskiego Cincinnati przez Lipsk w Niemczech po azjatycki Hongkong. Wydajność nowych frachtowców o dużej przepustowości i ponadprzeciętnym zasięgu ma zapewnić obsługę nowych rynków bez potrzeby międzylądowań. To ważne również w kontekście np. coraz ściślejszych relacji między firmami i konsumentami z Europy i Chin.
Flota lotnicza firmy DHL Express
Gigant rynku kurierskiego ma obecnie do dyspozycji ponad 260 samolotów. Współpracując z kilkunastoma liniami lotniczymi z całego świata realizuje ok. 600 połączeń dziennie. Obejmuje w ten sposób sieć 220 państw. Zaangażowanie w rozwój dostaw kurierskich samolotem to nowy etap firmy, która w tym roku świętuje 50-lecie istnienia. DHL Express dziś zatrudnia ok. 380 tys. osób. Oferuje pełne zestawienie usług logistycznych: od dostaw krajowych po międzynarodowe przesyłki ekspresowe – lądowe, morskie i lotnicze. Formalnie DHL Express należy do grupy Deutsche Post.