Czy można przedłużyć paczkę w Paczkomacie?


Przedłużyć paczkę w paczkomacie
Przedłużyć paczkę w paczkomacie

Jeżeli kurier umieści przesyłkę w Paczkomacie, to na jej odbiór masz standardowo 48 godzin. Może zdarzyć się jednak sytuacja, że z losowych względów nie będziesz mógł jej odebrać. Co się stanie, jeżeli nie dasz rady? Czy da się przedłużyć paczkę w Paczkomacie?

Co się dzieje z przesyłką, gdy nie dasz rady odebrać jej z urządzenia? Po upływie 48 godzin, przed pandemią paczka trafiała do najbliższego centrum InPost i mogłeś tam ją później odebrać. Niestety, obostrzenia koronawirusowe sprawiły, że teraz po upływie czasu przesyłka wraca do nadawcy. Nie zawsze 48 godzin wystarczy na odbiór, stąd wielu klientów chce przedłużyć paczkę w Paczkomacie. Tylko w jaki sposób?

Czy możliwe jest wydłużenie terminu odbioru przesyłki z Paczkomatu?

InPost idzie na rękę swoim klientom. Usługi firmy są proste i dostosowują się do potrzeb korzystających z nich osób. Z tego względu w przypadku paczek nadawanych do Paczkomatu przez telefon nie trzeba drukować i naklejać etykiet, a przesyłkę można umieścić w urządzeniu nawet w niedzielę. Teraz InPost daje również opcję „spóźnialskim”.

Standardowy czas na odbiór przesyłki, który wynosi 48 godzin można w wyjątkowych przypadkach i jednorazowo przedłużyć o kolejny okres. Wymaga to pewnych kroków i jest opcją płatną. Możesz przedłużyć paczkę w Paczkomacie, jeżeli od jej umieszczenia minęło już 36 godzin. Licznik czasu znajdziesz między innymi w aplikacji InPostu.

Czas o jaki możesz przedłużyć odbiór swojej przesyłki wynosi kolejne 48 godzin. Koszt usługi wiąże się z wysłaniem SMS Premium i wynosi 11.07 złotych brutto. Co się stanie, jeżeli i po upływie tego okresu nie odbierzesz paczki? Nie ma możliwości dalszego wydłużenia przesyłki i ta wróci do nadawcy

Jak przedłużyć paczkę w Paczkomacie?

Po odczekaniu 36 godzin, ale nie później niż po 48 godzinach od umieszczenia paczki w Paczkomacie musisz wysłać SMS Premium. Co ważne, wysyłasz go z numeru, na który nadana została przesyłka. Treść SMS to In0xxxxxx, gdzie x to kolejne numery kodu odbioru paczki. Po wysłaniu SMS z Twojego konta zostaną pobrane środki i otrzymasz wiadomość mailową oraz SMS informującą o nowym terminie odbioru przesyłki.

Niezależnie czy SMS wyślesz po 37 godzinach od umieszczenia paczki w Paczkomacie czy 45 godzinach, dodatkowy czas będzie doliczony do pierwotnego. To w praktyce oznacza, że na odebranie przesyłki będziesz miał łącznie 96 godzin. Ten czas musi Ci wystarczyć na dojechanie do Paczkomatu i zabranie paczki z urządzenia.

Dla kogo jest ta usługa?

Usługa jednorazowego przedłużenia paczki w Paczkomacie adresowana jest do osób, które z przyczyn losowych nie mogą zabrać swojej przesyłki. Może Ci się to przydać np. gdy Twoja podróż służbowa się przedłuży, trafisz na kwarantannę lub z różnych, innych powodów. Pamiętaj jednak, że usługa SMS Premium nie działa poza terytorium Polski.