Cena przesyłki zagranicznej może być niższa niż myślisz. Jak ją oszacować i obliczyć oraz co zrobić, by koszt paczki wysyłanej z Polski za granicę nie był niemiłym zaskoczeniem? Oto pięć sprawdzonych sposobów na to, by obniżyć ceny przesyłki – szczególnie istotne rozwiązania dla małych firm, które uruchomiły np. aktywną sprzedaż w obcym kraju.
Koszty wysyłki stały się niewątpliwym frontem rywalizacji o klienta. W sytuacji, gdy dany dystrybutor oferuje produkty, które są sprzedawane w jednolitych cenach niezależnie od e-sklepu, cena dostawy kurierskiej będzie odgrywała niemałe znaczenie dla ogólnej marżowości transakcji. Nabiera to szczególnej wagi wobec przesyłek zagranicznych. To one z założenia oznaczają zdecydowanie największy wydatek dla sklepów internetowych.
W praktyce więc przesyłka zagraniczna staje się jedną z tych mało efektownych, ale nadzwyczaj istotnych spraw, z którymi musi się zmierzyć każda firma z branży e-commerce. Oto, jak obniżyć koszty wysyłki tak, by wypracować lepsze zyski oraz zapewnić klientom właściwy poziom obsługi.
Porównuj ceny kurierów zagranicznych
Różnice w cenach obsługi tej samej przesyłki zagranicznej mogą – w zależności od danej firmy i jej polityki handlowej – różnić się nawet o kilkadziesiąt procent. Stąd tak ważne jest porównanie cen kurierów. Przyda się do tego platforma KurJerzy.pl – nasz serwis analizuje automatycznie aktualne ceny poszczególnych firm umożliwiając automatyczne zamówienie kuriera.
Aby porównać ceny lub sprawdzić, ile będzie kosztowała dana dostawa do konkretnego kraju, wystarczy wpisać w pole wyszukiwania na głównej stronie podstawowe dane.
Skorzystaj z bezpłatnego kalkulatora wysyłki, by precyzyjnie określić koszty wysyłki. Być może będzie to również impuls do spojrzenia na logistykę szerzej i stworzysz w ten sposób całą strategię dostaw korzystniejszą dla wyników finansowych?
Policz dokładnie ponoszone koszty
Jednym z wyzwań, z jakimi styka się każdy sklep internetowy, jest wysyłka. Co jednak kryje się pod tym pojęciem? Wbrew temu, co mogłoby się wydawać, nie chodzi wyłącznie o samo dostarczenie paczki na czas i bez uwag technicznych. Oszacuj koszty nie tylko samej paczki, ale też innych towarów i prac powiązanych z dystrybucją – to daje Ci realną odpowiedź, ile właściwie kosztuje wysłanie przesyłki zagranicznej.
Zwróć uwagę na to, że opłaty związane z obsługą zamówienia to:
Pamiętaj, by – jeśli jesteś sprzedawcą w sklepie internetowym – wszystkie koszty wysyłki obliczyć tak, by było to opłacalne. To koszty wysyłki decydują w dużej mierze o tym, czy klient kupił dane produkty, czy jednak nie. Według analiz, połowa kupujących pozostawia tzw. porzucony koszyk właśnie ze względu na to, że koszty wysyłki – szczególnie zagranicznej – okazują się być zbyt wysokie.
Redukuj wagi paczek międzynarodowych
Aby to zrobić nie trzeba wiele. Wybierz opakowanie o odpowiednim rozmiarze. Nie ma sensu go zawyżać – niech towar będzie idealnie wpasowany w odpowiednio dobrany karton. Przecież uzupełniacze, które mają usztywnić towar wewnątrz przesyłki również mają określoną – choć niewielką – wagę.
Można wręcz sprowadzić to do równania, w którym waga to pieniądz. Im większa waga rzeczywista lub wymiarowa, tym więcej będzie kosztować wysyłka. Nawet jeśli na jednej przesyłce to niewielkie wydatki, gdy wolumen będzie większy, wzrosną analogicznie wydawane w ten sposób kwoty. Myśl więc kategoriami setek przesyłek – a nie jednej.
Pakuj produkty w pudełka z tektury
Pudełka z tektury falistej to rodzaj idealnego opakowania dla handlu elektronicznego. W większości przypadków jest mocniejsze i lżejsze niż zwykłe pudełka kartonowe. Posiadają one rzędy małych, wypełnionych powietrzem rowków pomiędzy wewnętrzną i zewnętrzną warstwą pudełka.
Zaprojektuj niestandardową paczkę wysyłkową
Posiadasz niestandardowe towary? Zastanów się, czy rozwiązaniem nie będzie stworzenie idealnego opakowania dopasowanego do danych towarów. Im bardziej karton będzie dopasowany do kształtu i rozmiaru Twoich przedmiotów, tym mniej materiału do pakowania będziesz potrzebować. W sytuacji, gdy posiadasz produkt, który sprzedaje się w dużych ilościach, koszt wyprodukowania niestandardowego opakowania powinien w miarę szybko się zwrócić.
Ustal opakowania z przewoźnikami
Czy wiesz, że możesz zaoszczędzić nieco wydatków korzystając z materiałów zapewnianych przez firmy kurierskie? Te – traktując je jako formę reklamy – udostępniają stałym odbiorcom pakiety bezpłatnych opakowań – np. kopert.
Niezależnie od tego, czy otrzymujesz opakowania za darmo, czy zamawiasz opakowania niestandardowe, warto po prostu wiedzieć, jakie materiały do wysyłki są ci rzeczywiście potrzebne. Analizuj zarówno wymiary jak i wagi swoich paczek, by wiedzieć więcej.