Szybki transport przesyłki to dzisiaj standard. Firmy kurierskie prześcigają się w rozwiązaniach, które mają umożliwić sprawne doręczenie paczki w krótkim czasie do odbiorcy. Nie wszystko zależy jednak od przewoźnika. Jak możemy ze swojej strony zadbać o to, aby przesyłka jak najszybciej dotarła do adresata? Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek.
DANE ADRESOWE
Po zapłacie za transport klienci otrzymują drogą mailową potwierdzenie zamówienie (wiadomości o temacie „Utworzono zamówienie”). Wówczas warto upewnić się, że dane wygenerowane na etykiecie są poprawne.
Bywa, że dane adresowe wymagają uszczegółowienia. Pamiętajmy, że te informacje mają kurierowi służyć w celu szybkiego odnalezienia danego miejsca. Jeśli nadajemy przesyłkę z firmy, powinniśmy podać nazwę tej firmy i nazwisko osoby odpowiedzialnej za wydanie paczki. W wypadku wysyłek zagranicznych konieczne jest podanie numeru kontaktowego w lokalnej sieci – inaczej kurier nie będzie mógł z niego skorzystać. Z kolei w wypadku mniejszych miejscowości bez nazw ulic podawanie nazwy gminy nie jest wymagane, może być wręcz mylące.
A co, jeśli pełny adres nie mieści się w formularzu zamówienia? W takiej sytuacji zachęcamy do kontaktu z naszym Biurem Obsługi Klienta. Zawsze znajdziemy rozwiązanie – czasem warto nakleić dodatkową kartkę na przesyłkę, niekiedy wystarczy skierowanie przez nas interwencji do przewoźnika, gdy paczka jest już w oddziale doręczającym.
PRAWIDŁOWE ZABEZPIECZENIE
Podanie prawidłowych parametrów paczki podczas składania zamówienia jest bardzo ważne – ta kwestia nie wiąże się jedynie z weryfikacjami przeprowadzanymi przez firmy kurierskie. Błędne wymiary mogą także sprawić, że kurier nie będzie prawidłowo przygotowany na to, by odebrać naszą przesyłkę. Oprócz tego ważne jest, aby prawidłowo zabezpieczyć towar do transportu. Przesyłka powinna być zapakowana tak, aby nie uszkodziła się w transporcie i nie spowodowała defektów innych paczek – warto zastosować tę uniwersalną zasadę, gdy mamy wątpliwości w ocenie tej kwestii.
OSTATNIA PROSTA
Na koniec pozostaje już tylko wydrukować dokumenty do nadania przesyłki i oczekiwać na kuriera. Jeśli nie wybraliśmy specjalnej usługi wydruku etykiety, pozostaje jedynie naklejenie listu przewozowego. Możemy poprosić kuriera, aby przytwierdził etykietę dla nas – najlepiej jest przypilnować, aby zrobił to przy nas, zanim zabierze przesyłkę do samochodu. Warto wydrukować kopię listu i poprosić kurier o podpis. Dzięki temu zachowamy potwierdzenie nadania, które pozwoli na szybkie wyjaśnienie problemów związanych z aktualizacją statusów przesyłki na początku jej drogi.
Jeżeli nadajemy paczkę poza Unię Europejską, przed nadaniem powinniśmy zweryfikować poprawność dokumentów eksportowych wygenerowanych do zamówienia. Poprawna dokumentacja jest podstawą prawidłowego, sprawnego przebiegu procedury odprawy celnej. Gdy przesyłka ruszy w drogę, warto śledzić jej statusy. Aktualizacje można sprawdzać zarówno na naszej stronie w zakładce Śledzenie przesyłki, jak i na stronie z trackingiem przesyłek wybranej przez nas firmy kurierskiej.
Wszelkie niejasności staramy się na bieżąco wyjaśniać z firmami kurierskimi. W wypadku wątpliwości co do prawidłowego przebiegu transportu paczki, zachęcamy do kontaktu z naszym Biurem Obsługi Klienta.