Paczka DHL prosto do… Żabki. Sklep stał się niczym punkt odbioru przesyłek


Paczka DHL
Paczka DHL

Do Żabki nie po zakupy, ale po to, by odebrać – zaskakująco tanio – paczkę od DHL? Taki scenariusz jest coraz popularniejszy. To efekt jeszcze ściślejszej współpracy obu marek. Synergia ta wyraźnie zmienia rynek kurierski w Polsce.

DHL eCommerce Polska rozpoczął bezpośrednią współpracę z siecią detaliczną Żabki, wprowadzając – niewątpliwie dość nowatorski – model kooperacji, który skupia się na zwiększeniu efektywności oraz na wspólnych inicjatywach marketingowych i komunikacyjnych. Efekt? Wzrost zasięgów – ponad 10 000 sklepów Żabki będzie obsługiwała przesyłki DHL, co znacząco wpłynie na rozwój sieci obsługi paczek w ramach DHL POP oraz automatów paczkowych DHL POP BOX w Polsce. Obecnie, sieć dostaw „out of home” (OOH) DHL eCommerce obejmuje w Polsce ponad 18 tysięcy punktów.

Na współpracy Żabki i DHL obie marki korzystają zgodnie

Decyzja o przejściu na bezpośredni model współpracy między DHL eCommerce Polska a siecią Żabka ma na celu nie tylko optymalizację zarządzania przesyłkami, ale również zapewni obu stronom większe możliwości w zakresie realizacji wspólnych projektów i dalszego rozwoju. To strategiczne posunięcie ma kluczowe znaczenie dla efektywności operacyjnej i jest związane z optymalizacją procesów IT oraz usług, co przyczyni się do dalszego wzmacniania ich pozycji na rynku.

Współpraca między DHL eCommerce Polska a siecią Żabka trwa już od 2017 roku i ciągle się dynamicznie rozwija, przynosząc korzyści obu stronom. W ostatnich latach zauważalny był wzrost ilości przesyłek obsługiwanych przez Punkty Obsługi Paczek DHL, które znajdują się w sklepach Żabki, cieszących się uznaniem klientów. – To była dla nas wyraźna zachęta do dalszego rozwijania naszej współpracy, – mówi Michał Żurański, menedżer ds. operacji i rozwoju OOH w DHL eCommerce Polska.

Paczka kurierska do Żabki – jak to wygląda w praktyce?

Klienci coraz częściej decydują się na opcje dostawy poza domem, co idealnie komponuje się z ich trybem życia. Możliwość zrobienia zakupów, nadania paczki w tym samym miejscu, dogodne lokalizacje oraz elastyczność w odbiorze przesyłek to kluczowe aspekty, które przyczyniają się do wzrostu popularności usług OOH wśród klientów.

Punkty odbioru paczek DHL będą nadal funkcjonować w lokalizacjach należących do sieci Żabka. Współpraca między tymi dwoma firmami nie tylko będzie kontynuowana, ale również intensywnie rozwijana, co ma na celu osiągnięcie jeszcze wyższego poziomu efektywności w obsłudze klientów.

W większości sklepów Żabka można znaleźć punkty DHL, które przez ostatnie lata były systematycznie modernizowane. Obecnie klienci mają możliwość zarówno nadania, jak i odbioru przesyłek, w tym również tych nadanych bez konieczności posiadania etykiety czy tych wysyłanych za pobraniem.

Paczki do Żabki niezależnie od automatów

Wcześniej DHL ogłosił, że w Polsce dysponuje obecnie 3 tysiącami automatów paczkowych, a cała sieć punktów do nadawania i odbioru przesyłek liczy 18 tysięcy lokalizacji. Automaty te umożliwiają nie tylko nadanie i odbiór przesyłek, ale również oferują funkcje takie jak płatność za przesyłkę pobraniową kartą. Każda paczka może być przechowywana w automacie przez cztery dni od momentu dostarczenia.

– Klienci oczekują od firm kurierskich większej elastyczności oraz swobody w dostawach. Coraz częściej wybierają opcję dostawy do automatów, co pozwala im na odbiór przesyłek w najbardziej dogodnym dla nich czasie i miejscu. W odpowiedzi na te zmieniające się potrzeby, ciągle poszerzamy naszą sieć automatów paczkowych DHL Box. Posiadanie 3000 automatów, gdzie paczka może czekać na odbiór przez 4 dni, jest tylko jednym z etapów naszego tegorocznego planu operacyjnego. Już teraz, na skalę europejską, jesteśmy liderem w kategorii dostaw poza domem (OOH), mając ponad 100 tysięcy punktów i automatów paczkowych – mówi Agnieszka Świerszcz, prezes DHL eCommerce Polska.