Dostawy kurierskie w grudniu – jak planować wysyłkę przesyłek firmowych?


Dostawy kurierskie
Dostawy kurierskie

Grudzień to ostatni, ale niezwykle intensywny miesiąc kalendarzowy, szczególnie dla firm kurierskich. Ze względu na wiele dni wolnych, wykorzystanie urlopów oraz wzrost intensywności wysyłania paczek świątecznych, kurierzy są obłożeni pracą podwójnie, co może wpływać na kwestię transportu przesyłek dla e-commerce. Jak planować wysyłkę towarów do klientów w grudniu? Na co zwrócić uwagę? Podpowiadamy!


Pamiętaj, że firmy kurierskie starają się sprostać oczekiwaniom swoich klientów i ustawiają pracę tak, aby dostarczyć przesyłki zgodnie z określonym terminem. Zamawiając usługę kurierską za pośrednictwem KurJerzy.pl możesz sprawdzić potencjalny czas dostawy. Ten może się zmienić ze względu na czynniki zewnętrzne, ale zmiana ta raczej nie będzie diametralna.

Czy przesyłkę w grudniu należy nadać szybciej?

Z tego względu nie musisz traktować wysyłek przesyłek w grudniowe dni powszednie jako coś niestandardowego. Przez 2/3 miesiąca przedsiębiorstwa kurierskie funkcjonują w pełni normalnie. To oznacza, że zdecydowana większość przesyłek będzie dostarczona zgodnie z zaplanowanym wcześniej harmonogramem.
Warto natomiast uwzględnić wcześniejsze planowanie dostaw. Okres pracy kurierów przed świętami i w okresie świąteczno-noworocznym jest jak zawsze mocno intensywny. Jeżeli masz rozpisany plan na cały miesiąc, koniecznie zredukuj go o jeden tydzień. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że zamówione przez klientów towary trafią do nich przed świętami. Zasada ta jest także bardzo istotna w przypadku zamawiania usług kurierskich poza granicę Polski.

Przesyłka kurierska w okresie świątecznym – co warto wiedzieć?

Intensywność pracy firm kurierskich wzrasta wraz z nadchodzącym okresem świątecznym. W tym przypadku warto już uwzględnić trudności związane z terminowym dostarczeniem przesyłek. Chociaż większość kurierów zobowiązuje się, że przesyłki wysłane przed 23 grudnia trafią do swoich odbiorców przed świętami, losowe sytuacje mogą wpłynąć na czas dostawy, co np. może być dużym problemem, jeżeli handlujesz produktami, które wybierane są jako prezent świąteczny.
Co zrobić w takim przypadku? Najlepiej zamówić usługę kurierską i wysłać przesyłkę przed okresem świątecznym, między 9 i 14 grudnia. W tym roku 20 grudnia wypada w piątek, a 23 i 24 grudnia w poniedziałek i wtorek. Taki układ może skomplikować sytuację dostarczenia niektórych przesyłek, w tym na pewno przesyłek zagranicznych. Uwzględnij to w swoich planach.
Jeżeli chodzi o dostawy w samym okresie świątecznym, to zwykle przesyłki wysłane 23 grudnia powinny zostać dostarczone między 27 i 28 grudnia. Z kolei przesyłki, które zostaną nadane w okresie świątecznym (między 24 i 26 grudnia) zostaną przez kuriera odebrane 27 grudnia i dostarczone między 28 i 30 grudnia. Wynika to z faktu, że ostatni weekend przed sylwestrem to 28 i 29 grudnia.

Przesyłka kurierska w okresie noworocznym – podstawowe informacje

Warto pamiętać, że w grudniu problematyczne przy dostawach przesyłek są nie tylko dni świąteczne, ale też okres sylwestrowo-noworoczny. Kurierzy pracują w sylwestra standardowo, ale czas pracy może być ograniczony, a obłożenie dużo większe niż zwykle. To może powodować drobne opóźnienia (chociaż firmy kurierskie starają się działać w okresie świąteczno-noworocznym coraz szybciej, czym minimalizują ryzyko zaległości i opóźnień).
Pamiętaj, że przesyłki, które będą nadane 31 grudnia, mogą dotrzeć do odbiorców 2 lub 3 stycznia. 1 stycznia kurierzy nie pracują. Jak można w tym roku zoptymalizować czas dotarcia przesyłki w okresie noworocznym? Warto zamówić usługę już 28 lub 29 grudnia (sobota i niedziela) i nadać przesyłkę 30 grudnia. W ten sposób rośnie szansa, że paczka dotrze do odbiorcy jeszcze w tym samym roku.
Jeżeli jest to więc możliwe, już teraz postaraj się o nadanie przesyłki na okres świąteczny i zaplanuj wysyłkę produktów do klientów, informując ich o tym za pośrednictwem sklepu internetowego. Dzięki zamówieniu usługi kurierskiej na KurJerzy.pl, możesz kontrolować, kiedy przesyłka powinna dotrzeć do Twojego odbiorcy.