Dlaczego i kiedy firmy kurierskie stosują doliczenia?


firmy kurierskie stosują doliczenia
firmy kurierskie stosują doliczenia

Kolejnym ważnym elementem przesyłek kurierskich nad jakim powinniśmy się nieco pochylić są dopłaty, często nazywane również doliczeniami. Jak wiadomo, przed wysyłką firmy kurierskie chcą poznać wagę i wymiary naszej przesyłki, aby dzięki temu wyliczyć cenę. Na podstawie danych zadeklarowanych przez klienta generowane są listy przewozowe dołączane do przesyłek, wysyłane są również drogą elektroniczną do firm kurierskich. Rozbieżności występują w momencie kiedy przesyłka przekazana kurierowi jest niezgodna z zamówieniem.

Nikt oczywiście nie wymaga od nas, że podamy wymiary co do milimetra. Dlatego też doradzamy naszym klientom, aby nieco zawyżali podawane przez siebie wymiary, dzięki czemu unika się rozbieżności, które często są dość kosztowne.

Niełatwe jest również składanie zamówienia w sytuacji kiedy przesyłka znajduję się w innym miejscu, a pomiarów dokonuje inna osoba, wtedy niestety ponosimy odpowiedzialność jako zleceniodawca za poprawność wprowadzonych danych do zamówienia. Jednocześnie chcielibyśmy wyjaśnić, iż wszelkiego rodzaju doliczenia o których informują nas firmy kurierskie nie są wyłudzeniem, a jedynie rzeczywistym kosztem danej przesyłki. Dla naszej firmy takie doliczenia, którymi obciążani są klienci nie są korzystne, ponieważ możemy w ten sposób stracić klienta a co najgorsze, może on pomyśleć, że powstałe doliczenie jest naszym wymysłem z którego czerpiemy zyski.

Aby uniknąć doliczeń należy:
– zmierzyć odległość pomiędzy najdalej wystającymi krawędziami przesyłki,
– wypełnić formularz zaokrąglając w górę wymiary o 1 lub 2 cm,
– upewnić się, że przesyłka jest solidnie zapakowana (np. przy podnoszeniu przez kuriera należy mieć pewność, że karton się nie rozerwie),
– skontaktować się z naszym konsultantem lub samodzielnie dokończyć składanie zamówienia.