Nie wszystkie produkty możemy zwrócić. Należy pamiętać, że ustawa pozwala na odstąpienie od umowy zawartej na odległość.
Zgodnie z przepisami mamy więc prawo do zwrotu zakupionych przez internet towarów. Istnieją jednak pewne wyjątki.
Nie dotrzymaliśmy terminu
Jeśli wciągu 14 dni kalendarzowych nie wyślemy oświadczenia o odstąpieniu od umowy i w ciągu kolejnych 14, nie odeślemy zakupionego towaru. Więcej na ten temat: Ile mam czasu na zwrot towaru?
Osoba prywatna
Czasami zdarza się, że kupujemy towar od osoby prywatnej (tzw. transakcja C2C, tj. osoba prywatna-osoba prywatna). W takim wypadku wszystko zależy od decyzji sprzedającego. Niestety nie ma ustawy, która nakazywałaby takiej osobie przyjęcie produktu, który zdecydowaliśmy się jednak zwrócić.
Produkt zwracamy w nienaruszonym stanie
Zgodnie z przepisami, mamy prawo korzystać z towaru tylko w taki sam sposób, w jaki moglibyśmy to zrobić w sklepie stacjonarnym.
W związku z tym nie możemy oddać:
- Rzeczy dostarczanej w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych nie możemy już zwrócić.
- Nagrań dźwiękowych lub wizualnych albo programów komputerowych dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu. Takich jak, np. płyta DVD, z której została usunięta specjalna folia zabezpieczająca.
- Przedmiotów zrobionych na indywidualne zamówienie (np. obraz, garnitur, obuwie dostosowane do naszych potrzeb itp.).
- Rzeczy, których wartość zależy od wahań na rynku, a także innych produktów szczegółowo wymienionych i opisanych w art. 38 ustawy o prawach konsumenta.
Bilety na wydarzenia kulturalne
Sprzedawcy nie dają możliwości zwrotu biletów na wszelkiego rodzaju wydarzenia rozrywkowe, sportowe czy kulturalne z oznaczonym terminem. Zgodnie z prawem nie mają takiego obowiązku, warto jednak sprawdzić regulamin, niektórzy bowiem udostępniają takie rozwiązania.