Możemy skorzystać z kilku opcji. Niektóre sklepy internetowe umożliwiają zwrot zakupionego towaru na własny koszt.
W takim wypadku cała procedura opisana jest na stronie sklepu m.in. w regulaminie. Jeśli natomiast zwrotu musimy dokonać we własnym zakresie, co jest częstą praktyką, warto rozważyć kilka opcji. W zależności od ceny, wagi, czy czasu zwrotu możemy skorzystać z:
Kuriera – oferta firm kurierskich zapewnia szybkość dostawy. Dodatkowo pracownik firmy przyjeżdża pod podany przez nas adres np. do domu i odbiera przesyłkę bezpośrednio od nas. Nie ma ograniczeń co do lokalizacji, usługi kurierskiej dostępne są w całym kraju. Cena jest korzystna szczególnie w przypadku paczek. Przy tej okazji warto skorzystać z brokera, przesyłkę można wycenić na stronie KurJerzy.pl.
Poczty polskiej – opcja polecana przede wszystkim do mniejszych przesyłek. Największym minusem jest konieczność nadania przesyłki w placówce, a co za tym idzie, oczekiwanie w kolejce.
Paczkomatów – mamy tu możliwość nadania paczki w dowolnym momencie. Jednak nadal nie we wszystkich miejscowościach stoją paczkomaty. Mieszkańcy mniejszych miejscowości są tutaj najbardziej pokrzywdzeni.
Osobista dostawa – możemy także po wcześniejszym umówieniu się ze sprzedawcą zwrócić towar osobiście. Jeśli wyrazi on zgodę na taką formę zwrotu. Rzadko jednak zdarza się, że sklep w którym złożyliśmy zamówienie przez internet, znajduje się niedaleko.
Zapraszam do zapoznania się z artykułem: Ile mam czasu na zwrot towaru? oraz Kiedy nie mogę zwrócić towaru?