Przeprowadzone badania wskazują, że w Europie największą grupę konsumentów robiących zakupy w sieci stanowią osoby w wieku od 18 do 34 lat. Nie powinno to dziwić, pokolenie urodzone pomiędzy 1980 a 2000 rokiem nazywane jest cyfrowym. Wszelkie technologie w tym wirtualne zakupy i płatności są dla nich czymś naturalnym.
Zakupy w e-sklepach nadal dokonywane są przede wszystkim za pomocą komputera, ale co raz popularniejsze stają się smartfony. Ich popularność i rozwój (np. większe ekrany, pojemność), a także niemal nieograniczony dostęp do internetu sprzyjają tym trendom.
Millenialsi dużo uwagi poświęcają również mediom społecznościowym i to w nich według badań szukają opinii o sklepach. Przywołane pokolenie pełni też funkcję edukacyjną – uczy swoich rodziców, poruszać się po wirtualnej rzeczywistości, a co za tym idzie przekonuje ich do m.in. zakupów w sieci.
Przy dostawie popularne są przesyłki kurierskie, ale też odbiór w sklepie (tzw. click and collect). Rosną też oczekiwania wobec firm kurierskich, wśród najważniejszych można wyróżnić szybkie doręczenia przesyłki z możliwością określenia godziny wizyty kuriera.
Żródło: badania przeprowadzone przez firmę Barometer E-shopper 2017 na zlecenie DPDgroup wśród prawie 23 tys. respondentów z 22 krajów Europy (Austria, Belgia, Chorwacja, Czechy, Estonia, Francja, Niemcy, Węgry, Irlandia, Łotwa, Włochy, Litwa, Holandia, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Hiszpania, Szwajcaria, Wielka Brytania, Rosja).