Apilo to jeden z największych serwisów w Polsce do zarządzania sprzedażą na wielu platformach jednocześnie. System ten ułatwi Ci zarządzanie sprzedażą na popularnych serwisach aukcyjnych takich jak Allegro, Ebay, Amazon, Shopee, Olx itp. Dzięki naszej wspólnej integracji masz możliwość wysyłki swoich towarów za pośrednictwem KurJerzy.pl, który ułatwi Ci wycenę przesyłki i wybór najtańszych ofert transportu. Zapoznaj się z szybką instrukcją konfiguracji wtyczki KurJerzy.pl.
Konfiguracja w serwisie KurJerzy.pl
1. Zarejestruj swoje konto w serwisie KurJerzy.pl

2. Klikając w główne menu w serwisie KurJerzy.pl, w prawym górnym rogu wybierz Saldo.
Saldo główne służy do opłacania przesyłek krajowych oraz przesyłek wysyłanych na terenie Unii Europejskiej. Saldo poza EU służy do opłacania przesyłek wysyłanych do krajów nie należących do Unii Europejskiej.
Doładuj odpowiednie saldo kwotą, którą chcesz wykorzystać na przesyłki zlecone w serwisie Apilo. Jeżeli w trakcie nadawania przesyłek saldo będzie za niskie, aby zrealizować zamówienie kuriera, zostaniesz o tym poinformowany odpowiednim komunikatem w Apilo. W takim wypadku musisz ponownie zalogować się w serwisie KurJerzy.pl i doładować swoje saldo.

Konfiguracja w serwisie Apilo
1. W serwisie Apilo przejdź do działu Administracja -> Integracje i dodatki, następnie kliknij zakładkę Kurierzy. Wyszukaj KurJerzy.pl a następnie kliknij przycisk Dodaj.


2. W dziale Administracja -> Kurierzy możesz skonfigurować wtyczkę KurJerzy.pl.

Dodaj adres nadawczy, z którego będziesz nadawać przesyłki. Jeżeli tego nie zrobisz w trakcie tworzenia przesyłki, walidacja formularza wyświetli komunikat „brak adresu Nadawcy”.
Login i hasło – tutaj wpisz dane do logowania, które użyłeś przy rejestracji w serwisie KurJerzy.pl. Możesz dodać numer rachunku bankowego, ułatwi to wysyłanie przesyłek za pobraniem. Pamiętaj, aby skonfigurować domyślne wymiary przesyłek:
– koperta 35 x 25 x 3 cm
– paleta 120 x 80 cm
W zakładce definicje wag możesz definiować zakresy wag w zależności od kraju odbiorcy.


3. Jeżeli masz już gotowe zamówienie możesz przystąpić do przygotowania przesyłki. W tym celu kliknij przycisk przygotuj przesyłkę.
4. Z listy kurierzy wybierz wtyczkę KurJerzy, aby móc wypełnić dane do wysyłki. Z listy wybierz rodzaj przesyłki: paczka, koperta lub paleta. Metoda dostarczania to lista możliwych do wyboru firm kurierskich. Przy każdej firmie kurierskiej w nawiasie zostały wypisane informację o formie wysyłki z podziałem na: krajowe, EU, poza EU.
Pamiętaj, że tylko niektóre firmy kurierskie realizują przesyłki poza strefę Unii Europejskiej. Jeżeli przygotowujesz przesyłkę poza EU pomożemy Ci w przygotowaniu dokumentów eksportowych.

Wybór dodatkowych usług zmienia się w zależności od firmy kurierskiej, która została wybrana w metodzie dostarczania. Jeżeli chcesz poznać pełną listę dostępnych usług zapraszamy do zapoznania się z ofertą na stronie www.kurjerzy.pl w zakładce cennik lub bezpośrednio na formularzu zamówienia.

Jeżeli wysyłasz przesyłkę do kraju, który wymaga podania dodatkowo hrabstwa lub stanu, nie zapomnij wybrać tej informacji z listy, która pojawi się pod usługami (pomiędzy zleceniodawcą a celem wysyłki). Jest to dość nietypowe miejsce jak na tego typu dane, ale wynika to już z formy w jakiej działa Apilo i nie mamy na to bezpośredniego wpływu. W każdym bądź razie nie jest to błąd 🙂 Może w kolejnym procesie przebudowy Apilo uda się umieścić te dane w bardziej intuicyjnym miejscu, takim jak dane odbiorcy 😉

5. Po kliknięciu wyślij pojawi się tabela z przygotowanymi przesyłkami. W tym momencie stworzona jest przesyłka, ale nie jest jeszcze zamówiony kurier, który ma odebrać przesyłkę. Po prawej stronie został umieszczone przyciski do pobrania etykiety, sprawdzenia statusu przesyłki oraz przycisk do anulowania przesyłki.
W tym miejscu możemy zamówić przyjazd kuriera. Należy zaznaczyć wybrane przesyłki i kliknąć potwierdzenie nadania. W oknie podjazd kuriera wybieramy dogodną datę przyjazdu kuriera po odbiór wybranych przesyłek.


Po zatwierdzeniu wyboru daty przyjazdu kuriera pojawi się zielony komunikat potwierdzenie z możliwością pobrania dokumentu potwierdzenia przekazania przesyłki. Po zniknięciu komunikatu ten sam dokument można pobrać z listy przesyłek klikając w przycisk po prawej stronie.

Podsumowanie
Wszystkie przesyłki zamówione w serwisie Apilo widoczne są w Panelu Klienta KurJerzy.pl. Przesyłkę możesz anulować bezpośrednio w panelu serwisu Apilo oraz na liście zamówień KurJerzy.pl.
UWAGA! Jeżeli przy usuwaniu przesyłki wybierzesz opcję usuń tylko w Apilo przesyłka cały czas będzie widniała w serwisie KurJerzy.pl jako aktywna. Jeżeli został do niej zamówiony przyjazd kuriera zostanie on zrealizowany. Jeżeli kliknąłeś tą opcję pomyłkowo pamiętaj, aby dodatkowo anulować przesyłkę w Panelu Klienta w serwisie KurJerzy.pl. Opcja usuń całkowicie powoduje anulowanie przesyłki w serwisie Apilo i jednocześnie w Kurjerzy.pl.

Jak widać konfiguracja wtyczki KurJerzy.pl w serwisie Apilo jest bardzo prosta i zajmuje tylko parę minut. Dzięki naszej integracji możesz nadawać przesyłki jeszcze szybciej i w najlepszych cenach. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania zachęcamy do kontaktu z naszym Biurem Obsługi Klienta.