Sytuacja spowodowania koronawirusem zmienia się dynamicznie z dnia na dzień. W tym dziale będziemy umieszczać wszystkie aktualne komunikaty z firm kurierskich. Transport towarów na granicach międzynarodowych nadal odbywa się bez zmian, ale niestety z utrudnieniami. Firmy kurierskie wprowadzają ograniczenia na poszczególnych kodach pocztowych w przesyłkach zagranicznych. Monitorujemy sytuacje na bieżąco i wprowadzamy zmiany w naszym formularzu zamówień. Jeżeli żadna z firm kurierskich w danym momencie nie dostarcza przesyłek w obrębie danego kodu pocztowego, wyświetlimy na formularzu zamówienia stosowny komunikat. Od poniedziałku 23 marca zespół KurJerzy.pl przechodzi na pracę zdalną. Do dyspozycji klientów nadal pozostają wszystkie kanały komunikacji - email, telefon, czat. Działamy wspólnie, aby wszystkie utrudnienia w wysyłkach kurierskich były jak najmniej uciążliwe dla naszych użytkowników.
07.04. – UPS – komunikat firmy kurierskiej
Ze skutkiem natychmiastowym kierowcy UPS w Belgii tymczasowo nie akceptują płatności gotówkowych. W przypadku przesyłek za pobraniem (COD) UPS skontaktuje się z odbiorcą, który może dokonać płatności przelewem bankowym przed dostarczeniem paczki lub zapłacić kartą w centrum serwisowym UPS. Upewnij się, że dane kontaktowe odbiorcy zostały podane prawidłowo dla wszystkich przesyłek za pobraniem.
03.04. – GLS – komunikat firmy kurierskiej
Maksymalna waga przesyłek międzynarodowych zostaje zmniejszona do 31,5 kg. Zmiany nie dotyczą przesyłek wysyłanych do Czech, Rumunii, Słowacji, Słowenii, Chorwacji, Estonii oraz na Litwę, Łotwę i Węgry.
Paczki przekraczające dozwoloną wagę będą zwracane do nadawcy.
02.04. – UPS – komunikat firmy kurierskiej
Ze skutkiem natychmiastowym i do odwołania klienci nie są już proszeni o składanie podpisu u kuriera UPS przy dostawie. Jest to jedno z działań, które firma UPS podejmuje, zgodnie z wytycznymi WHO, w celu zminimalizowania ryzyka dla pracowników, klientów i społeczności, które obsługujemy.
Firma UPS podejmuje te działania w odniesieniu do wszystkich dostaw, a nie tylko do konkretnego odbiorcy. Gdy kurier UPS dotrze do lokalizacji klienta, będzie postępował jak poniżej:
Dostawa do klienta biznesowego: Zapisze nazwisko odbiorcy i miejsce dostawy.
Dostawa do osoby prywatnej: Wszystkie dostawy do domów mieszkalnych będą zarejestrowane jako “Kierowca wydał”.
02.04. – DPD – komunikat firmy kurierskiej
Spodziewane są wydłużone czasy transportu przesyłek eksportowych ze względu na kontrole prowadzone na granicach w całej Europie. Należy pamiętać, że duża część firm, restauracji i instytucji publicznych jest zamknięta. Nadawca musi sprawdzić czy miejsce, do którego wysyłana jest paczka jest otwarte.
30.03. – RUCH – komunikat firmy kurierskiej
Od piątku 27. marca RUCH S.A. jako pierwsza i jedyna w Polsce firma świadcząca usługi kurierskie wprowadziła obowiązkowy proces odkażania ozonem przesyłek obsługiwanych w ramach usługi Paczka w RUCH-u.
Na terenie Centrum Logistycznego RUCH S.A. w Warszawie wydzielona została specjalnie stworzona oraz zabezpieczona strefa odkażania, do której trafiają obsługiwane paczki. W ramach uruchomionego dzisiaj procesu dezynfekcji, paczki poddawane są działaniu ozonu, który jest gazem silnie utleniającym, jednak nie ingerującym w zawartość przesyłek. Proces dezynfekcji Paczki w RUCH-u pozwala więc usunąć wszelkie bakterie, które potencjalnie mogłyby znaleźć się na przesyłanych paczkach.
30.03. – UPS – komunikat firmy kurierskiej
Informujemy, że z dniem 26 marca 2020 r. i do odwołania, gwarancja zwrotu pieniędzy UPS (brak możliwości składania reklamacji z tytułu opóźnienia) została zawieszona dla wszystkich przesyłek.
Ponieważ skutki działania koronavirusa mają wpływ na infrastrukturę UPS, dostawca będzie w dalszym ciągu szukać pomocnych wskazówek u lokalnych i krajowych instytucji rządowych, aby zapewnić pełne dostosowanie się do ich przepisów, przy jednoczesnym utrzymaniu poziomu usług, jakiego oczekują klienci UPS.
Ze skutkiem natychmiastowym, do odwołania, w związku z rozprzestrzenianiem się epidemii COVID-19, czasy realizacji zleceń zostały wydłużone w Kanadzie, dotyczą m.in.:
- Czas realizacji zamówienia dla wszystkich krajowych i międzynarodowych usług lotniczych UPS zostanie wydłużony o 90 minut.
- W przypadku usług UPS, których czas przewozu wynosi trzy lub więcej dni, a także w przypadku niektórych miejsc odbioru i doręczenia w całej Kanadzie, może być konieczny dodatkowy czas przewozu.
- Czas doręczenia przesyłek importowych UPS Worldwide Express, UPS Express i UPS Express Saver zostanie przedłużony o jeden dzień dla przesyłek przeznaczonych do Edmonton.
30.03. – DHL – komunikat firmy kurierskiej
Od 1 kwietnia firma DHL wprowadza do oferty możliwość bezgotówkowej opłaty za pobranie.
30.03. – InPost Kurier – komunikat firmy kurierskiej
W trosce o bezpieczeństwo naszych Kurierów oraz Odbiorców przesyłek, podjęliśmy decyzję o zawieszeniu realizacji usługi ROD (Zwrot Potwierdzonych Dokumentów) dla przesyłek InPost Kurier. Celem zmiany jest minimalizacja kontaktu na linii Kurier – Odbiorca, na etapie wymiany papierowych dokumentów.
25.03. – GLS – komunikat firmy kurierskiej
Niezmiennie doręczamy przesyłki w całej Europie, z wyjątkiem regionów, które objęte są kwarantanną. Sytuacja dotyczy niektórych miejsc we Włoszech, Hiszpanii, Czechach, Austrii, Bułgarii i Portugalii. Dodatkowo mogą wystąpić niewielkie opóźnienia związane z korkami na granicach.
Ze względów bezpieczeństwa żaden kraj nie gwarantuje obecnie podpisu Odbiorcy przy doręczeniu. Wielka Brytania i Szwajcaria zawiesiły doręczanie paczek powyżej 30kg.
Przesyłki, które ważą więcej, będą zwracane do Nadawcy. Decyzja jest związana z potrzebą eliminacji dodatkowego kontaktu Kurier-Odbiorca – przy paczkach cięższych niż 30kg, Odbiorca ma obowiązek pomóc Kurierowi przenieść paczkę. We Francji większość punktów ParceIShop jest zamknięta. Paczki, które zostały tam wcześniej doręczone, zostaną tam do odwołania ze względu na brak możliwości ich zwrotu lub ponownej próby doręczenia.
23.03. – GLS – komunikat firmy kurierskiej
GLS Francja od przyszłego piątku, tj 27 marca nie będzie pracować w piątki. Oznacza to, że procesy operacyjne odbywać się będą od poniedziałku do czwartku.
23.03. – InPost – komunikat firmy kurierskiej
UWAGA! Cyberprzestępcy po raz kolejny podszywają się pod InPost. Rozsyłają SMSy informujące o możliwości śledzenia przesyłek za pośrednictwem aplikacji mobilnej z załączonym linkiem do złośliwej domeny, powołując się na sytuację związaną z pandemią koronawirusa. Kliknięcie w link grozi zainfekowaniem telefonu złośliwym oprogramowaniem.
InPost NIGDY nie wysyła SMS-ów z linkami kierującymi do stron poza domeną inpost.pl.
Przypominamy, że dla własnego bezpieczeństwa aplikację InPost Mobile należy instalować jedynie z oficjalnego źródła – sklepów Google Play, App Store i Huawei AppGallery. Osoby, które zainstalowały aplikację z innego źródła powinny niezwłocznie przywrócić telefon do ustawień fabrycznych.
Informujemy ponadto, że nie wysyłamy żadnych informacji mających na celu weryfikację paczek ze względu na zagrożenie koronawirusem.
18.03. – UPS – komunikat firmy kurierskiej
Rządy kilku europejskich państw wprowadzają różne środki mające na celu powstrzymanie rozprzestrzeniania się wirusa COVID-19. Ograniczenia nie dotyczą transportu towarów, więc usługi realizowane przez UPS nie ulegają zmianie. W niektórych krajach dostawa paczek może być niemożliwa ze względu na zamknięcie firm lub ograniczenia dot. poszczególnych kodów pocztowych. Paczki takie zostaną zwrócone do nadawcy. Paczki niemożliwe do doręczenia ze względu na te sytuację mają jeden z poniższych statusów:
C5 – Sytuacja wyjątkowa
DH – BRAK KNTRLI UPS
Zgodnie z zaleceniami rządu, większość sklepów została zamknięta do odwołania. Może to wpłynąć na przesyłki, które miały zostać odebrane/dostarczone do punktów UPS Access Point™.
Klienci nie muszą już składać podpisów przy doręczeniach, za wyjątkiem niektórych dostaw specjalistycznych, w których podpis wymagany jest w umowie. Paczki, które nie zostaną podpisane, zostaną oznaczenie kodem „CV19” plus 11 cyfr z nazwiskiem odbiorcy jako dowód dostawy.
18.03. – DHL – komunikat firmy kurierskiej
Informacja dotycząca przesyłek krajowych
Na terenie Polski sieć operacyjna działa bez zmian, co oznacza, że wszystkie usługi krajowe DHL Parcel są dostępne.
Wprowadziliśmy alternatywną formę potwierdzenia doręczenia. Obecnie, odbiorcy paczek nie są już zobowiązani do składania podpisu na skanerze kurierskim, aby potwierdzić odbiór przesyłki. Konieczne jest jedynie podanie kurierowi nazwiska osoby odbierającej paczkę, które kurier sam wpisuje do systemu.
Informacja dotycząca przesyłek międzynarodowych
Nadal świadczymy usługi przewozu paczek na większości terenów w Europie. Z obsługi są wyłączone jedynie wybrane tereny lub usługi, w tym:
- część kodów pocztowych na terenie Włoch, Hiszpanii,
- przesyłki z usługą pobrania należności (COD) kierowane na Słowację,
- doręczenia przesyłek kierowanych do firm na ternie Austrii.
16.03. – INPOST – komunikat firmy kurierskiej
W dniu 16 marca wdrażamy konieczne zmiany w zakresie odbioru przesyłek:
- Wdrożyliśmy system odbioru przesyłek kurierskich w oparciu o kod odbioru, aby wyeliminować konieczność składania podpisu na terminalu kuriera.
Kod potwierdzający odbiór przesyłki będzie przesłany Odbiorcy w wiadomościach statusowych (email i/lub SMS). W celu odbioru paczki, Odbiorca będzie proszony o podanie kodu kurierowi. - Przesyłki zamówione do Paczkomatów będą czekać na odbiór jak dotychczas 48h. Po tym okresie nieodebrane przesyłki nie będą odsyłane do Oddziału InPost, ale zostaną zwrócone bezpośrednio do Nadawcy. Analogiczną zmianę wprowadzamy również dla przesyłek kurierskich – w przypadku gdy nie uda się ich doręczyć bezpośrednio do odbiorcy (podejmujemy dwie próby doręczenia), przesyłki trafią do Nadawcy.
- Powyższa zmiana oznacza, że również od 16 marca wstrzymujemy nadania i odbiór przesyłek w naszych Punktach Obsługi zlokalizowanych przy Oddziałach InPost.
- Odbiorcom rekomendujemy wykorzystywanie opcji przekierowania do Paczkomatu jako dużo bezpieczniejszej, dzięki możliwości zdalnego otwarcia skrytki z aplikacji mobilnej.
13.03. – GLS – komunikat firmy kurierskiej
W związku z dalszym rozprzestrzenianiem się koronawirusa COVID-19 we Włoszech większość firm i instytucji w tym kraju nie pracuje. Uprzejmie prosimy o uprzedni kontakt z odbiorcą, jeśli planują Państwo wysyłkę na adres biznesowy w celu ustalenia, czy doręczenie będzie możliwe. Sytuacja nie dotyczy dostaw na adresy prywatne, te są wciąż realizowane (z wyłączeniem niektórych kodów pocztowych).
Przesyłki adresowane do zamkniętych firm we Włoszech będą zwracane do Nadawców.