Po raz kolejny UPS przeprowadził badania na ponad 5000 Amerykanach, robiących zakupy online. Poniżej najciekawsze wyniki z 2016 roku.
Technologia napędza sprzedaż
To zdarzyło się po raz pierwszy w pięcioletniej historii badań, respondenci zadeklarowali, że ponad 50 procent (dokładnie 51%) wszystkich dokonanych przez nich zakupów, zrealizowanych zostało przez Internet. W porównaniu z 2015 rokiem, gdzie było to 48 procent. Czyli można stwierdzić, że wzrost przewagi zakupów elektronicznych nad tradycyjnymi zakupami w sklepach właśnie się rozpoczął. Siedemnaście procent konsumentów planuje w najbliższym czasie mniej kupować w sklepie tradycyjnym na rzecz wirtualnej sprzedaży, korzystając przy tym z wielu urządzeń elektronicznych. To zdaje się być potwierdzeniem tej tezy.
Tegoroczne badanie UPS wykazały również, że 45 procent kupujących online lubi polować na okazje i promocyjne oferty, ale tradycyjne sklepy i możliwość obejrzenia przedmiotu na żywo nadal odgrywa ważną rolę w całym procesie zakupów. Dlatego zapewne, niektórzy sprzedawcy online eksperymentują z salonami (offline), dając konsumentom możliwość zbadania produktów w fizycznej lokalizacji przed zakupem w sieci. Jeden na sześciu respondentów twierdzi, że odwiedziło takich sprzedawców.
Konsumenci coraz pewniej czują się także korzystając z nowych technologii. Zastosowanie smartfonów wzrosło o 10% (aktualnie wynosi 77%) w ciągu ostatnich dwóch lat. Kupujący online są bardziej zadowoleni z możliwości korzystania z mobilnych zakupów i również chętniej to robią. Rośnie też wpływ mediów społecznościowych na decyzje o zakupie (aktualnie wynosi 34%, zanotowano 9% wzrost w porównaniu do ubiegłego roku). W ostatnim roku prawie jedna czwarta respondentów (23%) dokonała zakupów za pośrednictwem stron serwisów społecznościowych. Natomiast 35% badanych rozpoczyna swoje zakupowe poszukiwania od sklepów z ugruntowaną pozycją na rynku takich jak Amazon, czy eBay.
Dostawa
Darmowa wysyłka nadal jest najważniejszym czynnikiem zadowolenia klientów podczas kupowania w Internecie (73%). Konsumenci są za to skłonni zapłacić więcej za szybszą dostawę. Połowa kupujących (50%) zapłaci za szybką wysyłkę szczególnie ze względu na takie okazje jak urodziny i święta.
Dostawa do domu nadal jest najczęściej wybieranym miejscem odbioru paczek, choć coraz więcej konsumentów wybiera alternatywne lokalizacje dostaw (tzw. punkty odbioru). Preferencje dla innych lokalizacji dostaw wzrosły o dziewięć procent (do 35%) w ciągu ostatnich dwóch lat. Ponad połowę kupujących interesują lokalizacje alternatywne z wydłużonymi godzinami i niższymi opłatami.
Według specjalistów branża zmienia się w niezwykle szybkim tempie. Dlatego należy słuchać uważnie, co klienci chcą i śmiało próbować nowych rozwiązań. Może to dać przewagę nad innymi firmami, w tak bardzo konkurencyjnej branży. UPS już od lat pracuje z kupującymi i sprzedawcami, aby wysłuchać obu stron oraz sprostać ich wymaganiom.
Źródło: UPS