Firma kurierska DHL dostarczy gry komputerowe bezpośrednio od ich producenta – polskiego studia CD Projekt Red. To ciekawy ruch pokazujący, w jakim kierunku może iść branża logistyczna.
DHL dostarczy gry komputerowe – popularne premiery i starsze wersje – bezpośrednio na podstawie umowy z ich producentem. Będzie miała więc monopol na dostawę przesyłek zawierających zakupy realizowane przez własny sklep internetowy spółki tworzącej gry. To nowe rozwiązanie, na które zdecydowały się obie marki. Ścisła współpraca pomiędzy producentem gier a popularną firmą kurierską zaowocować ma przyspieszeniem dostawy produktów. CD Projekt Red twierdzi, że dzięki tej umowie, przesyłki w Europie docierać mają do odbiorcy już następnego dnia po złożeniu zamówienia.
DHL dostarczy gry z pakietem usług
Zaangażowanie DHL w dostawy kurierskie nie ogranicza się wyłącznie do samego przewozu produktów CD Projekt Red. To rozwiązanie zaproponowane przez DHL Express. Darmowy system zarządzania przesyłkami zapewnia wyjątkową elastyczność w zakresie wyboru terminu doręczenia i miejsca odbioru przesyłki. W ten sposób – jak zauważa firma kurierska – znacząco zwiększa skuteczność tzw. procesu pierwszego doręczenia paczki. Ona, z punktu widzenia jakości usług kurierskich jest kluczowa dla oceny firmy czy przewoźnika.
Jest o co walczyć. CD Projekt to szósta najbardziej cenna spółka w Polsce. Według danych z lata 2019 r. jej wartość przekracza 24 mld zł. W rankingu znajduje się zaraz po PGNiG, a wyprzedza m.in. banki Pekao czy ING BSK. Sama sprzedaż “Wiedźmina” szacowana jest na aż… 33 mln egzemplarzy.
Gry komputerowe z dostawą kurierską przez internet
CD Projekt Red to kolejna marka, która zwraca uwagę na wyjątkowe możliwości jakie daje e-commerce i handel transgraniczny wykorzystujący usługi kurierskie. W maju 2019 spółka, która stworzyła serię gier o Wiedźminie oraz m.in. intrygujący “Cyberpunk 2077” uruchomiła własną platformę e-handlową. Niskie ceny przesyłek w Europie – przy potencjalnym zwiększeniu bazy odbiorców – są dziś naturalnym kierunkiem rozwoju firmy. Zwraca ona uwagę m.in. na jakość DHL jako firmy kurierskiej odpowiedzialnej za przesyłki.
Współpraca obu podmiotów pokazuje, jak ważna dla kolejnych firm jest terminowa dostawa przesyłki kurierskiej. Producenci – wskazując konkretną markę odpowiedzialną za przesyłki kurierskie do klienta – oczekują priorytetowego potraktowania. Iść za tym ma maksymalnie szybkie dostarczenie paczki do odbiorcy. Tak jest w przypadku polskiej spółki. DHL dostarczy gry komputerowe w ciągu jednego dnia od złożenia zamówienia przez internet.
InPost sięga po społeczność graczy
Rynek gier komputerowych to kusząca grupa dla firm kurierskich. Uwagę na nią skierował również operator Paczkomatów – InPost. W sierpniu 2019 r. ten operator logistyczny uruchomił usługi dla graczy komputerowych. Zaproponował tej społeczności dołączenie do programu partnerskiego – zamawianie paczek InPost przekłada się na bonusy. Są nimi m.in. waluty premium do popularnych gier komputerowych, dostęp do pełnych wersji czy też vouchery. Spółka szacowała latem, że polska społeczność miłośników gier komputerowych to wyjątkowo duża grupa potencjalnych klientów – ok. 20 mln osób.