DHL Express wprowadza rozwiązania, które powinny zmniejszyć formalności dla importerów korzystających ze zleceń kurierskich. Rywalizacja, jaką toczą firmy przewozowe to front, w którym liczy się nie tylko jakość i szybkość dostawy przesyłki do odbiorcy. Kluczowe staje się uproszczenie procedur.
DHL idzie więc w kierunku jak największego uproszczenia handlu międzynarodowego. Innowacja zaproponowana przez tę markę wiosną 2019 r. pozwala usprawnić i przyspieszyć prowadzony przy imporcie proces obejmujący opłaty za należności celno-podatkowe.
Na czym polega wdrożenie proponowane przez DHL w zakresie obsługi? Gdy dochodzi do wystawienia faktury celnej, klient otrzymuje drogą internetową link do serwisu, w którym może dokonać płatności online. W ten sposób informacja o opłaceniu powstałej należności trafia zarówno do firmy kurierskiej obsługującej zamówienie, ale i jednostek odpowiedzialnych za rozliczenia. W ten sposób DHL kieruje się ku automatyzacji finansowania opłat celnych. Jeśli w ciągu dwóch dni system nie odnotuje płatności za fakturę, wyśle klientowi DHL powiadomienie zawierające przypomnienie o zapłacie.
Wykorzystanie danych z aplikacji
DHL opracował rozwiązanie tak, by po dokonaniu płatności klient miał możliwość zarządzania dostawą online. Zrobić to można z poziomu aplikacji internetowej On Demand Delivery. To usługa wprowadzona przez DHL w 2016 r. Za pomocą kilku kliknięć klient może wybrać gdzie i kiedy chciałby otrzymać swoją paczkę. Obsługa dostępna jest w ponad 45 językach i 100 krajach, co pozwala pokryć nią praktycznie całą działalność handlową na świecie. Elastyczność oparta jest na potwierdzeniach online oraz systemie wiadomości i potwierdzeń sms na telefon. Klient może w ten sposób zmienić termin lub miejsce odbioru paczki. W Polsce DHL zapewnia nie tylko dostawy bezpośrednio do odbiorcy, ale również w ramach sieci DHL Service Point obejmującą 700 punktów na dworcach czy w sklepach.
DHL: czas uprościć i skrócić proces dostawy
Przyspieszone formalności dla importerów to jeden z fundamentów szerszego systemu proponowanego przez DHL Express, który inwestuje m.in. w polski rynek. Strategia wdrożona przez tę markę ma na celu uproszczenie i skrócenie procesu dostawy do minimum. Wpisuje się też w trendy branży e-commerce. Jak zauważa dyrektor finansów DHL Express Poland, Konrad Trywiański, klienci korzystający z zagranicznych sklepów postrzegają skuteczność i szybkość przesyłki jako priorytet.