Przesyłki z IKEA w Polsce trafią do odbiorców jeszcze szybciej. Zapewni to współpraca z GLS. Szwedzka marka wyraźnie stawia na kanał online. Analizując firmy kurierskie wybrała ofertę GLS. To efekt potencjału logistycznego tego operatora.
Kluczowa dla obsługi każdej przesyłki z IKEA jest tu możliwość jej szybkiej dostawy. Dzieje się tak z magazynu należącego do firmy 3LP. Obsługuje ona sieć IKEA i umożliwia pełną personalizację dostaw. Szwedzka marka stawia duży nacisk nie tylko na rozwój projektów internetowych. Oczekuje również przyspieszenia dostawy paczek. Stąd tak ważne ograniczenie problemów logistycznych do minimum.
GLS dostarczy przesyłki kurierskie od IKEA z Parcel Unit. To jednostka logistyczna skandynawskiej sieci. Zlokalizowana w Siechnicach pod Wrocławiem jest w pełni dostosowana do obsługi sprzedażowej online. W zestawieniu dominują produkty relatywnie niewielkie. To np. małe meble i akcesoria. Główny nacisk kładziony będzie na przesyłki ważące do 30 kg.
Jak działa dostawa przesyłki z IKEA
Parcel Unit zaprojektowano z myślą o pełnym usprawnieniu logistyki. Automatyzacja systemu obsługi umożliwia kompletację zamówień w imponującym tempie. To nawet do 2 tys. sztuk produktów na godzinę. Wyjątkową szybkość cechuje się nie tylko sama segmentacja zestawień, ale również szybka i sprawna dostawa przygotowanej paczki do ostatecznego jej odbiorcy.
Małgorzata Markowska, kierownik działu marketingu w GLS Poland podkreśla, że największym atutem tej marki w kontekście IKEA jest “gęsta i sprawna sieć logistyczna”. – Gwarantuje to krótki czas dostawy. Zapewniamy coraz bardziej spersonalizowane rozwiązania dostaw na tzw. ostatniej mili. Sukcesywnie wprowadzamy nowe funkcjonalności i dostosowujemy nasze usługi do zmieniających się oczekiwań klientów, w tym coraz bardziej mobilnego stylu życia.
Przykład to FlexDeliveryService
GLS zauważa, jak ważna jest elastyczność obsługi zamówień. Za modelowy przykład działania uważa FlexDeliveryService. To rozwiązanie, w ramach którego odbiorcy paczek mogą korzystać z szeregu opcji. To np. zmiana daty dostawy, doręczenie na nowy adres, odbiór własny w oddziale lub w punkcie ParcelShop. Możliwe jest również pozostawienie paczki we wskazanym przez odbiorcę miejscu, również bez podpisu na terenie adresu doręczenia. Takie podejście ze strony GLS to efekt rosnącego zainteresowania branżą e-commerce. – Strumień produktów zamawianych w internecie stale rośnie. Co za tym idzie coraz większy wolumen przesyłek dostarczamy do odbiorców indywidualnych. Nowoczesne usługi kurierskie będą kluczowym elementem rozwoju e-commerce również w przyszłości – mówi Markowska.
Największe centrum dystrybucji
GLS Poland w ub. roku uruchomiło swoje największe dotychczas centrum dystrybucji przesyłek. Średnio obsługuje ono 80 tys. paczek dziennie. Centrum zlokalizowane w Wypędach pod Warszawą cechuje się doskonałym dostępem do sieci autostrad oraz dróg szybkiego ruchu. Wpisuje się też w międzynarodową sieć GLS. Grupa jest jednym z europejskich liderów w branży logistycznej. Zapewnia transport do 41 krajów w Europie. Oferuje również dostaw oraz na rynki amerykańskie i kanadyjskie.