Nowe centra logistyczne DHL w Polsce zapewnią jeszcze szybsze usługi kurierskie świadczone pod tą marką. Dystrybucyjne huby zbudowane dla DHL powstały w Pruszkowie i Radzyminie. DHL rozdzieli paczki jeszcze szybciej i precyzyjniej.
Parametry, jakie charakteryzują centra dystrybucyjne DHL muszą robić wrażenie – należą do wyjątkowych w skali kontynentu. Panattoni Europe – podmiot odpowiedzialny za inwestycję dla firmy kurierskiej – stworzył dwa kompleksy o zbliżonej wielkości. Każde centrum to ok. 8,5 tys. m kw. Placówki DHL są dostosowane do obsługi dużych pojazdów logistycznych. Ponad 100 bram wjazdowych pozwoli na swobodną obsługę logistyczną. Z kolei wnętrza budynków opracowano tak, by dostosować je do potrzeb sorterów – urządzeń, które przyspieszą rozdzielanie paczek dostarczanych przez DHL. Przesyłki kurierskie poddane zostaną wyjątkowo szybkiemu podziałowi. W efekcie według szacunków, centrum dystrybucyjne DHL w Pruszkowie będzie w stanie obsłużyć ok. 7,5 tys. paczek na godzinę. Wynik w skali miesiąca będzie wyjątkowy – przekroczy ok, 2,2 mln przesyłek kurierskich.
Centra DHL to jakość europejska
Nowe centra dystrybucyjne DHL należą – jak podkreśla firma kurierska – do najbardziej efektywnych i nowoczesnych obiektów operacyjnych w Europie. To efekt innowacji wprowadzonych z myślą o przyspieszeniu procesów obsługi klienta. Kluczowy jest tu w pełni zautomatyzowany terminal o szczególnej wydajności. Ponieważ jest energooszczędny, według analiz inwestora nowe centra DHL zużyje nawet do 70 proc. mniej energii niż podobne inne budynki.
DHL inwestuje w detale na etapie sortowania
To, jak ważne jest szczegółowe postrzeganie obsługi zleceń kurierskich widać po technologii wdrożonej przez DHL. Np. nowy terminal tej firmy w Mosznej pod Warszawą wykorzystuje shoe sorter. To system taśmociągów – linii do przenoszenia paczek i przenośników. Kluczowym jego elementem jest skaner, przez który przejeżdżają przesyłki wykładane na taśmę. Tam odczytywany jest ich kod. Następnie przenośniki automatycznie kierują paczki kurierskie do właściwych zsypów, a następnie – do wydzielonych pojazdów. Agnieszka Świerszcz, prezes zarządu DHL przyznaje, że tak wielopoziomowy i zautomatyzowany system pozwala na więcej. – Wyposażony w najnowocześniejsze linie sortownicze i układ przenośników umożliwia znaczne usprawnienia w pracy zespołu – mówi. Zauważa również, że przekłada się to na szybszą, elastyczną i bardziej dostosowaną do oczekiwań klientów realizację ich zamówień.
Inwestycja stworzona z myślą o e-commerce
Reasumując: nowe centra DHL powstały w centrum Polski – w regionie warszawskim. To lokalizacja opracowana z myślą głównie o dynamice rozwoju e-commerce. DHL liczy na szybką obsługę kurierską regionu stołecznego. Dodatkowo sieć połączeń – autostrada A2 i pobliska droga ekspresowa S8 – dają możliwości połączeń z innymi ośrodkami. Nowe centra stanowić będą odpowiedź na coraz większe zapotrzebowanie na usługi kurierskie w centrum Polski.