Uruchomienie sklepu internetowego – jakiego kuriera wybrać?


Sklep internetowy - kurier
Sklep internetowy - kurier

Początek działalności w e-handlu i uruchomienie własnego sklepu internetowego wiąże się z dziesiątkami wyborów i dylematów. Jednym z najpoważniejszych jest to, jakiego kuriera wybrać do obsługi zamówień pochodzących ze sprzedaży online – szczególnie wtedy, gdy zapowiada się ich szczególnie wiele. Ranking firm kurierskich pozwala sprawdzić oceny klientów koszty wysyłek i inne szczegóły rzutujące na ostateczną jakość obsługi. Jaki kurier będzie najlepszy dla sklepu internetowego w tym roku? Oto na co warto zwrócić uwagę poszukując kuriera lub systemu do obsługi zleceń logistycznych.

Dobra firma dla sklepu internetowego, który dopiero zaczyna działalność sprzedażową online powinna łączyć kilka cech. Z pewnością nie można ograniczać się wyłącznie do analizy tego, ile kosztują wysyłki kurierskie dla poszczególnych typów paczek. To podejście złudne i ulotne: na wybór właściwej firmy trzeba patrzeć maksymalnie szeroko i uwzględniając wiele dodatkowych elementów, które mogą być np. niepoliczalne.

Wynika to z faktu, że na atrakcyjność ofert i ich postrzeganie wpływa wyjątkowo wiele zróżnicowanych czynników. Co należy uwzględnić poszukując dobrego kuriera dla sklepu internetowego?

Jacy kurierzy obsługują sklepy internetowe w Polsce?

Rynek kurierski w Polsce to obecnie kilkanaście wiodących marek zapewniających dostawy przesyłek w trybie door-to-door oraz do automatów paczkowych. Najbardziej znanymi firmami wybieranymi obecnie przez sklepy internetowe są:
• DHL
• FedEx
• DPD
• UPS
• Poczta Polska
• Geis
• InPost

Wybierając firmę kurierską dla sklepu internetowego najczęściej kierujemy się ceną. Różnorodność marek działających na polskim rynku sprawia jednak, że pod uwagę trzeba wziąć także inne parametry.

Opinie o firmach kurierskich

Ważnym czynnikiem, który należy uwzględnić podczas wyboru firmy kurierskiej jest odbiór ich usług przez klientów. Internet sprawia, że bardzo łatwo jest znaleźć opinię o kurierach. Oczywiście w sieci dominują najczęściej te, które wzbudziły zirytowani lub nerwowość klientów, bo właśnie to bywa najczęstszym impulsem do pozostawienia online swojego komentarza. Rzadko się zdarza z kolei, by miliony zadowolonych odbiorców robiły dokładnie to samo, czyli wpisywały pozytywną ocenę po dostarczeniu przesyłki na czas i zgodnie z ustaleniami. Można więc przyjąć, że opinie o kurierach dla sklepu internetowego są ważne, ale trzeba filtrować je przez pryzmat tego, że impulsem bywa w ich przypadku negatywne odczucie.

Nieco inną formą pozwalającą ocenić jakość usług kurierskich będzie NPS, czyli programy do wystawiania ocen poszczególnych składowych wpływających na poziom satysfakcji klienta z wykonanej usługi. One dają zdecydowanie bardziej przekrojowy poziom ocen pozytywnych i negatywnych, ale często są po prostu wewnętrzną tajemnicą firmy, więc i tu trzeba liczyć się z pewnymi ograniczeniami. Niezależnie od tego należy przyjąć, że obsługa klienta stanowi jeden z najważniejszych czynników rankingowych, jakie trzeba analizować podczas wyboru firmy kurierskiej, która ma obsługiwać zamówienia ze sklepu internetowego.

Polityka zwrotów przesyłek

Patrząc na to z perspektywy sklepu internetowego, zwroty obsługiwane Firmy kurierskie są szczególnie istotne dla prawidłowego obiegu towarów. Klienci muszą muszą mieć bowiem pewność, że w przypadku błędnego zamówienia lub chęci zwrotu wymiana produktu nastąpi wraz z minimalną ilością formalności. Ważne w tym kontekście jest to, by firma kurierska realizowała zwroty towarów nie tylko na atrakcyjnym poziomie cenowym lub najlepiej bezpłatnie. Kluczową kwestią może być łatwość tego procesu. Przykładem są tu automaty paczkowe, w których zamówiony a zbędny towar – na przykład niepasującą odzież – można po przymierzeniu zapakować do pierwotnego opakowania i ponownie włożyć do maszyny zaznaczając jedynie opcję zwrotu w aplikacji sklepu internetowego. Takie rozwiązanie sprzyja konwersji, ponieważ klient ma pewność że ewentualne oddanie produktu do e-sklepu będzie bezproblemowe i sprawne.

Generowanie zamówień w sklepie internetowym

Dobry kurier to ten, którego można zamówić szybko i intuicyjnie. Właśnie tego oczekuje klient, który często chce otrzymać przesyłkę najszybciej jak to jest możliwe i bez zbędnych formalności. Tak powinna wyglądać również obsługa ze strony firmy kurierskiej. Zamówienie warto realizować za pośrednictwem internetu platformy KurJerzy.pl.

Dzięki temu że zapewnia ona pełen przegląd oferty kurierskich, klient może szybko i bardzo łatwo sprawdzić cenniki aktualizowane w czasie rzeczywistym. W ten sposób nadawca ma pełną kontrolę nad tym, ile będzie kosztować paczka wysyłana ze sklepu internetowego w każdym wariancie w zależności od jej wagi wymiarów zamówionych usług dodatkowych.

Ponieważ na koszt dostawy paczki wpływają takie czynniki jak gabaryty, dodatkowe elementy, dystans dostarczenia czy kraj odbioru i wysłania, trudno jest jednoznacznie odpowiedzieć na to jaki kurier będzie najlepszy dla danego sklepu internetowego. Ważne będzie bieżące porównywanie wszystkich czynników, co umożliwiają wyłącznie platformy brokerskiej do składania zamówień online.
Aby sprawdzić, jak wygląda wycena usługi kurierskiej w Twoim przypadku wypełnij formularz dostępny na głównej stronie KurJerzy.pl.