Zwrot sprzętu Orange to konieczność po zakończonej umowie. Chcesz wiedzieć wszystko na temat zwrotów? Sprawdź nasze porady!
Orange jest jednym z głównych dostawców telefonii komórkowej, stacjonarnej, internetu i telewizji. Podobnie jak w przypadku innych dostawców, po rozwiązanej lub zakończonej umowie to na abonencie ciąży obowiązek zwroty dzierżawionego sprzętu. Można to zrobić na kilka sposobów. Poniżej znajduje się krótka instrukcja, jak zwrócić sprzęt do Orange.
Zwrot sprzętu Orange – kiedy należy to zrobić?
Wszelkie nieścisłości związane ze zwrotem urządzeń do Orange wyklarować może Regulamin świadczenia multimedialnych usług Orange (Rozdz. III §6 pkt 4, ppkt 7). Jeśli jednak regulamin nie mówi inaczej, to urządzenia zwracamy:
- po rozwiązaniu umowy – gdy byliśmy w posiadaniu urządzeń w dzierżawie. Mowa o modemach, dekoderach, kartach ViaAccess, Smart Wi-Fi Box, terminalach ONT;
- po odstąpieniu od umowy;
- w sytuacji, gdy otrzymamy od Orange informację, że z przyczyn technicznych umowa nie może być kontynuowana, a usług świadczona.
Jednocześnie trzeba pamiętać, że sprzęt możemy zwrócić praktycznie w każdym momencie trwania umowy.
Uwaga: „Zwrot dekodera wraz z kartą ViaAccess może zostać potraktowany jako rezygnacja z całej usługi TV – spowoduje to naliczenie dodatkowych opłat za rozwiązanie umowy przed terminem, jeśli koniec umowy przypada na termin późniejszy niż koniec pierwszego pełnego okresu rozliczenia po dokonaniu zwrotu”.
Zwrot sprzętu Orange – w jakim terminie należy zwrócić go do Orange?
Termin na zwrot urządzeń zależny od rodzaju usługi, jaką posiadamy w Orange:
- dla usługi Neostrada lub Neostrada z TV mamy 14 dni na zwrot sprzętu od rozwiązania lub zakończenia umowy;
- dla usługi DSL, Biznes Pakiet i usług zaawansowanych zwrot wygląda inaczej, bowiem w terminie do 30 dni skontaktuje się z nami pracownik działu technicznego, który odbierze sprzęt w umówionym terminie.
Brak zwrotu w określonym terminie może powodować naliczenie opłat dodatkowych, których wysokość zapisana jest w regulaminie.
Zwrot sprzętu Orange – gdzie zwrócić urządzenia?
Urządzania można oddać osobiście do jednego z wielu salonów Orange. Lista salonów dostępna jest tutaj – znajdź salon Orange.
Druga opcja to wysyłka paczki do magazynów Orange. Nim jednak wyślemy paczkę, musimy ją odpowiednio zabezpieczyć, tak aby urządzenie nie zostało zniszczone podczas transportu. O tym, jak dobrze zapakować różne produkty przeczytasz na naszym blogu – sposoby pakowania.
Odpowiednio zabezpieczoną przesyłkę należy wysłać na adres:
Zwrot Detaliczny Orange, Ceva Logistics
ul. Południowa 2
05-850 Ołtarzew
z dopiskiem “Zwrot dzierżawionych sprzętów”
Uwaga: Przygotowaliśmy wypełniony formularz zamówienia kuriera, który wystarczy uzupełnić o Twoje dane. Po opłaceniu przesyłki, paczka zostanie odebrana od Ciebie bez dodatkowych kosztów i podpisywania żadnych umów.
Uwaga 2: Powyższy zwrot jest darmowy i wiąże się jedynie z poniesieniem kosztów przesyłki.
Uwaga 3: Jeżeli sprzęt jest niekompletny, magazyn wystawi notę za brakujące elementy.
Uwaga 4: Poniżej znajduje się lista poszczególnych urządzeń w raz elementami dodatkowymi. Tylko takie zestawy są uważane za kompletne.
Modemy:
- Livebox 2.0 + zasilacz
- Livebox 3.0 + zasilacz
- Funbox + zasilacz
- Funbox 2.0 + zasilacz
- Funbox 3.0 + zasilacz + kabel optyczny
Dekodery:
- SHD-85 + pilot + przewód HDMI
- UHD-86 + zasilacz + pilot + przewód HDMI
- UHD-88 + zasilacz + pilot + przewód HDMI
- WHD-80 + zasilacz + pilot + przewód HDMI
- ICU-100 + zasilacz + pilot + przewód HDMI
Jakie kary za brak zwrotu sprzętu Orange?
Jeśli nie zwrócimy w terminie poniesiemy następujące opłaty:
- Modem – 300 zł
- Dekoder – 600 zł
- Terminal ONT (przy usługach FTTH – nie dotyczy FunBoxa 3.0) – 400 zł
- Karta ViaAccess – 50 zł
- Dysk PVR – 200 zł
- Zasilacz zewnętrzny – 30 zł
- Pilot – 30 zł
- Przewód HDMI – 10 zł
- Przewód optyczny – 10 zł