Korzystając z usług dostawcy usług internetowych oraz telewizyjnych UPC może zdarzyć się, że zakończy się nam umowa lub zostanie ona przez nas rozwiązania, a my pozostaniemy w posiadaniu sprzętu należącego do firmy UPC. Jak poradzić sobie tego typu problemem? Oto krótki poradnik.
Kiedy należy zwrócić sprzęt do UPC?
Zwrot sprzętu do UPC może nastąpić z kilku przypadków. Najczęściej są to następujące powody:
- Całkowicie rezygnujemy z usług UPC, po prostu skończyła się nam umowa lub została ona rozwiązana przez jedną ze stron. Mowa tutaj o dowolnej umowie na świadczenie usług za pomocą modemu, routera, dekodera UPC lub innego urządzenia należącego do UPC.
- Zmieniamy abonament lub usługę i sami decydujemy się na instalację nowego sprzętu. Wtedy też otrzymujemy przesyłkę z nowym urządzeniem, a stare musimy zwrócić.
- Zmieniamy usługę, lecz instalacji będzie dokonywał technik.
We wszystkich trzech powyższych przypadkach stary sprzęt powinien zostać zwrócony. Jednak jest kilka wyjątków, o czym poniżej.
Nie wszystkie urządzenia należy zwracać
UPC nie wymaga od nas oddawania wszystkich sprzętów. Z racji programu ochrony środowiska niektóre urządzenia nie muszą być zwracane, a obowiązek ich utylizacji pozostaje po stronie abonenta. Poniżej znajduje się lista wszystkich urządzeń, które nie wymagają od nas zwrotu.
Modemy:
- Ambit – wszystkie modele
- Arris – wszystkie modele z wyjątkiem TG3492LG
- Cisco – wszystkie modele
- Motorola – wszystkie modele
- Scientific Atlanta – wszystkie modele
- Terayon – wszystkie modele
- Technicolor – wszystkie modele
- Thomson – wszystkie modele
- Ubee – wszystkie modele
Routery bezprzewodowe:
- D-Link – DIR100
- Netgear – JNR3000, WNDR4300, WNR1000, WPN 824
- TP-Link – TL-R402M, TL-WR1042ND
Dekodery – telewizja analogowa
- General Instrument (GI) – CFT-2000
Dekodery – telewizja cyfrowa
- Kaon – KCF-G4NSA, KCF-B3200NSA, KCF-G3PVRA
- Motorola – wszystkie modele
- Philips – DCR8111/03
- Thomson – DCI52, DCI62, DCI6221
Bramki VoIP
- Grandstream – HT-502
- Linksys – SPA-2102
Karty SIM
- wszystkie modele
Jakie urządzenia i akcesoria zwrócić należy?
Przede wszystkim musimy pamiętać, że oddając urządzenie, które nie znajduje się na powyższej liście, czyli objęte jest koniecznością zwrotu, to musimy oddać je wraz z akcesoriami, które otrzymaliśmy. Oto skrócona lista urządzeń i akcesoriów, które należy oddać.
Horizon
- pilot
- kabel HDMI
- kabel zasilający
- zasilacz
- kabel RJ-45
Mediabox
- pilot
- kabel HDMI
- karta S.C.
- zasilacz lub kabel zasilający (w zależności od modelu dekodera)
MediaModuł CI+ oraz kartę klucz
Modem lub router
- zasilacz
- kabel RJ-45
W jakim terminie należy zwrócić urządzenia?
Jeśli podpisana umowa nie mówi inaczej, to sprzęt należy oddać do 14 dni od momentu rozwiązania umowy z UPC. Standardowy regulamin świadczenia usług dostępny jest tutaj:
Jak zwrócić sprzęt?
Istnieje kilka możliwości zwrotu sprzętu UPC.
Jeśli zdecydujemy się na wysyłkę urządzeń do UPC, to należy pamiętać, że musimy je spakować do jednego pudełka i dobrze zabezpieczyć przed uszkodzeniem. O tym, jak zapakować przesyłkę przeczytasz na naszym blogu.
Następnie paczkę należy nadać na adres:
Zwrot UPC
Arvato Services Polska
Kopytów 44d
05-870 Błonie
Uwaga: brak dopisku “Zwrot UPC” spowoduje odmowę przyjęcia przesyłki w magazynie.
Uwaga 2: Przygotowaliśmy wypełniony formularz zamówienia kuriera, który wystarczy uzupełnić o Twoje dane. Po opłaceniu przesyłki, paczka zostanie odebrana od Ciebie bez dodatkowych kosztów i podpisywania żadnych umów.
Uwaga 3: Powyższy zwrot jest darmowy i wiąże się jedynie z poniesieniem kosztów przesyłki.
Uwaga 4: Warto zachować numer nadania paczki.
Opcja druga to oddanie sprzętu technikowi UPC. Koszt tego rozwiązania to 50 zł. Aby umówić technika, należy skontaktować się z Ogólnopolskim Biurem Obsługi Klientów.
Nadanie paczki w paczkomacie, to trzecia opcja. Dostępna dla osób, które mieszkają w pobliżu wybranych punktów odbioru i nadania InPost. Rozwiązanie to jest jednak tylko dostępne dla przesyłek poniżej 41 x 38 x 64 cm.
Jakie konsekwencje pojawiają się, gdy nie oddamy sprzętu?
Jeśli faktycznie nie dostarczymy sprzętu w wybranym terminie, to może okazać się, że zostaną na nas nałożone kary, które znajdują się w części „opłaty windykacyjne” w umowie podpisanej z UPC.