Jak zwrócić towar do Media Expert?


Jak zwrócić towar do Media Expert?
Jak zwrócić towar do Media Expert?

Media Expert, to jedna z sieci sklepów, które od lat dostarczają produkty z kategorii RTV/AGD. Promocje, często przeceny przyciągają do sklepów stacjonarnych oraz do sklepu internetowego kolejnych klientów. Co jednak zrobić, gdy zakupiony przez nas towar okazał się nie taki, jak oczekiwaliśmy? Jak wygląda procedura reklamacji i zwrotów w Media Expert?

Odstąpienie od umowy w Media Expert

Media Expert podaje na swojej stronie, iż odstąpienie od umowy kupna-sprzedaży zawartej na odległość to 14 dni. Co oczywiście jest zgodne z obowiązującą ustawą z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 24 czerwca 2014 r. poz. 827). Mówi ona, że konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni od niej odstąpić bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w Ustawie, jak np. bezpośredni koszt zwrotu.

Musimy jednak pamiętać, że odstąpić od takiej umowy nie możemy, gdy nie jesteśmy konsumentami, a towar kupujemy na fakturę. Z opcji nie skorzystają więc jednoosobowe działalności gospodarcze, spółki, instytucje, itd.

Zwrot produktu do Media Expert – procedury

Przede wszystkim, aby odstąpić od umowy zakupu, należy dostarczyć do Media Expert odpowiednio wypełniony formularz informujący sklep o tym, iż chcemy tego dokonać. Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy znajdziesz tutaj – formularz rezygnacji z zakupów w Media Expert. Dokument ten należy dołączyć do zwracanej przesyłki.

Nic nie stoi na przeszkodzie, by wysłać go do sklepu drogą elektroniczną na adres: ezwrot@me.pl lub skorzystać z formularza znajdującego się na stronie internetowej mediaexpert.pl – formularz elektroniczny zwrotu.

Musimy pamiętać, że to na nas pozostaje obowiązek poniesienia kosztów odesłania towaru. Co więcej, to my odpowiadamy za odpowiednie zabezpieczenie przesyłki. O tym, jak dobrze pakować różne towary przeczytasz na naszym blogu w zakładce „Sposoby pakowania”.

Dobrze zapakowany towar wraz z formularzem należy odesłać na adres:

MAGAZYN REKLAMACJI CDŁ5
Centrum Dystrybucji Łódź
ul. JĘDRZEJOWSKA 43 b
93-636 Łódź

Uwaga: Wypełniając poniższy formularz możesz zamówić kuriera, który odbierze od Ciebie przesyłkę i dostarczy ją do magazynu sklepu Media Expert. Cała procedura jest bardzo prosta i nie wymaga podpisywania żadnej umowy.

Uwaga 2: Jeśli towar odbieraliśmy w sklepie stacjonarnym, to możemy zwrócić go do jednej z placówek. Lista sklepów dostępna jest tutaj – lista sklepów stacjonarnych Media Expert.

Uwaga 3: Wyższe koszty odesłania dotyczą takich kategorii produktowych jak telewizory i kina domowe, lodówki i zamrażarki, pralki i suszarki, kuchnie, zmywarki, okapy, piekarniki, płyty, kuchenki mikrofalowe, ekspresy, klimatyzatory, rowery, motocykle, motorowery, skutery, foteliki samochodowe, wyposażenie siłowni, maszyny ogrodowe, narzędzia ogrodnicze, myjki wysokociśnieniowe, grille, maszyny budowlane, zlewozmywaki, architektura ogrodowa, meble ogrodowe, baseny. Według ustawy koszt ten ponosi osoba rezygnująca z zakupu.

Reklamacja produktu w Media Expert

Jeśli napotkamy problemy z naszym sprzętem, to możemy go reklamować bezpośrednio do sprzedawcy. Jednakże Media Expert sugeruje, że zależne, którą drogę wybierzemy, cała procedura może być dłuższa i bardziej problematyczna. Ogólnie dostępne są trzy drogi.

  1. odesłanie towaru z opisem usterki bezpośrednio do producenta. Unikamy w tej sytuacji pośredników w całym procesie;
  2. dostarczenie towaru do dowolnego sklepu stacjonarnego. Sklep w naszym imieniu odsyła towar do serwisu;
  3. odesłanie towaru do magazynu sklepu internetowego. W tym przypadku z magazynu przesyłany on jest do serwisu.

Wszystkie trzy drogi dobrze przedstawia poniższa grafika.

Jak zwrócić towar do Media Expert?

źródło grafiki: Media Expert

Zwrot towaru – co dalej?

Po odesłaniu produktów musimy czekać na informację zwrotną od sprzedawcy. Przeważnie jest to potwierdzenie otrzymania przesyłki i zwrotu środków. Zawsze możemy sprawdzić status reklamacji na stronie sklepu – Sprawdź status zgłoszonej reklamacji w Media Expert.