Problemowa wysyłka do Niemiec, czyli diabeł tkwi w szczegółach


Wysyłka do Niemiec
Wysyłka do Niemiec

Wysyłka do Niemiec to jedna z najczęściej wybieranych opcji dostarczeń zagranicznych. Jak uniknąć ewentualnych problemów związanych z doręczeniem? Kluczowe są oczywiście poprawne dane adresata – jednak nie jest to jedyny istotny aspekt.

Warto bowiem zwrócić uwagę na specyfikę rynku niemieckiego. W przypadku Polski to duże zestawienie nazwisk polsko brzmiących – jeśli nie zostało ono wpisane prawidłowo, kurier może mieć problem z szybkim i bezproblemowym dostarczeniem przesyłki. Częstym przypadkiem, który wpływa na spowolnienie przekazania paczki bywa niekompletne zestawienie danych odbiorcy. Warto pamiętać o jednej niezmiennej zasadzie firm kurierskich – im więcej danych pozwalających na identyfikację odbiorcy, tym zdecydowanie lepiej.
A czasu i przestrzeni na błędy nie ma. Logistyczny rynek w Niemczech to nieustanny deficyt pracowników. Firmy kurierskie mają nieustanny problem ze znalezieniem pracowników. Przy rosnącej dynamice e-commerce kurierzy są pod szczególną presją. A wzrost przesyłek adresowanych do Niemiec rośnie lawinowo. Według serwisu Verkehrsundschau.de wzrost pomiędzy 2010 a 2016 r. to ponad 50 procent. Szacunki wskazują, że w okolicach 2025 zamówień na dostawy do Niemiec będzie o kolejne 100 proc. więcej.

Prawidłowa wysyłka do Niemiec

GLS, UPS, DPD, Deutsche Post DHL – operatorów zapewniających wysyłki do Niemiec nie brakuje. Usługi kurierskie z Polski do Niemiec odbywają się zwykle w trybie door to door – bezpośrednio od nadawcy do adresata.
Jakie są najczęstsze problemy z doręczeniem przesyłki? Podstawowy do niekompletne dane kontaktowe odbiorcy. Nadawcy nie zwracają uwagi na to, że nie można ich ograniczać wyłącznie do imienia i nazwiska oraz adresu. Ważne jest, by podać również numer telefonu odbiorcy przesyłki do Niemiec, a także – jeśli taki posiada – adres e-mail. Wszystko to usprawnia nie tylko kontakt z odbierającym paczki, ale też daje m.in. komfort śledzenia lokalizacji przesyłki z Polski do Niemiec.

Po co podawać numer telefonu?

Numer komórkowy w dokumentacji to nie kaprys, ale realne ułatwienie kontaktu. Nieobecność w domu to najczęstszy powód niedostarczenia przesyłki. Stąd chętnie stosowana przez firmy kurierskie preawizacja – wcześniejsza zapowiedź dostarczenia paczki właśnie drogą elektroniczną. Pozwala to umówić termin odbioru lub ewentualnie go przesunąć. Daje też informację odbiorcy o – często niespodziewanej – przesyłce.

Szczegółowe dane się opłacają

Źle zaadresowana przesyłka to potencjalne wydatki. Może wrócić do nadawcy, co sprawi, że niezbędne będzie ponowienie całej operacji, a zarazem ponowne koszty. Adres należy zweryfikować pod kątem poprawności danych na opakowaniu oraz liście przewozowym przed przekazaniem go kurierowi. Warto też uprzedzić odbiorcę o przesyłce. Paczka może wrócić do nadawcy jeśli osoba upoważniona do odbioru nie wyrazi na to zgody – np. nie wiedząc, że rodzina z Polski wysłała niespodziankę. Ta zasada obowiązuje zarówno przesyłki do Niemiec, które są opłacone jak i wysyłane za pobraniem. Co ważne, adresat nie musi podać żadnych – najmniejszych – powodów odmowy. O nadmierne koszty jest więc – jak widać – stosunkowo łatwo.

Bezproblemowa wysyłka do Niemiec

Wysyłając paczkę do Niemiec warto wykorzystać technologie stosowane przez firmy kurierskie. Np. serwis KurJerzy.pl zapewnia automatyczny system informacyjny. Odbiorca natychmiast dowiaduje się o wysłanej na jego adres przesyłce. Informacja dostarczana jest w języku angielskim. O ile nadawca podaje również prawidłowy numer telefonu, kurier doręczający przesyłki do Niemiec ma możliwość skontaktowania się odbiorcą aby doprecyzować szczegóły doręczenia przesyłki.