Wysyłka opon kurierem może być łatwa, szybka i przyjemna, a jednocześnie atrakcyjna pod względem cenowym. Ważnym elementem oprócz wagi i wymiarów jest sposób zapakowania.
Wysyłka opon kurierem – sposób pakowania
Opony zapakowane jedynie w folię strecz nie są zbyt chętnie przyjmowane do transportu, a w niektórych przypadkach są powodem dodatkowych kosztów w postaci doliczeń. Tak jak wspomnieliśmy wcześniej przesyłki niestandardowe są droższe, a nieodpowiednio zapakowane zmieniają swój kształt i wymiary w czasie transportu, czego konsekwencją są doliczenia.
Doradzamy naszym Klientom, aby postarali się pakować opony w kartony. Zdajemy sobie sprawę, że jest to problematyczne, ale w ten sposób wysyłka opon kurierem jest tańsza. Jeśli weźmiemy pod uwagę koszt, jaki musimy dopłacić za przesyłkę niestandardową w wysokości prawie 30 PLN, warto się zastanowić. Natomiast karton możemy wziąć z dowolnego sklepu, który codziennie ma ich pod dostatkiem po przyjęciu towaru. W pierwszym momencie klient nie chce słyszeć o pakowaniu opon w karton, ale prosta kalkulacja powoduje zmianę decyzji.
Wysyłka opon kurierem – jak wysłać komplet kół lub opon samochodowych?
Sposób zapakowania zależy przede wszystkim od wagi przesyłki.
Jeśli chcemy wysłać 4 koła samochodowe (felga+opona), z których każde waży 14 kg, to możemy to zrobić pakując po dwa koła do jednaj paczki. W przypadku cięższych kół należy pakować je pojedynczo, aby nie przekroczyć wagi 30 kg.
W przypadku samych opon samochodowych sytuacja jest analogiczna, tak rozkładamy ciężar do poszczególnych przesyłek, aby żadna z nich nie przekroczyła 30 kg, wtedy cenna jest najbardziej atrakcyjna.
Należy pamiętać, aby w każdym przypadku przesyłki były dobrze zabezpieczone i wybrany był prawidłowy sposób zapakowania przy składaniu zamówienia.
Dokładny opis przesyłek “standardowych” i “niestandardowych” znajdziecie tutaj.