Prawo zwrotu towaru w ciągu 14 dni bez podania przyczyny, dotyczy umów zawartych poza lokalem przedsiębiorstwa, czyli przez internet lub telefon, pomiędzy osobą fizyczną a przedsiębiorcą.
W takim wypadku kupujący nie ma możliwości by obejrzeć towar (przymierzyć, dotknąć, wypróbować) tak jak zrobiłby to w sklepie stacjonarnym. Dlatego stworzono przepis umożliwiający zapoznanie się z produktem oraz jego zwrot w przypadku, gdy nam nie odpowiada, mamy na to 14 dni. Właśnie dlatego nie ma obowiązku uzasadniać zwrotu lub wyszukiwać na siłę powodów. Jeśli więc zamówimy towar prze internet, ale odbierzemy go osobiście w oddziale firmy, również możemy skorzystać ze zwrotu według obowiązującej ustawy.
Natomiast nie istnieje przepis, który pozwalałby nam oddanie towaru kupionego w sklepie stacjonarnym na tych samych zasadach. W takim miejscu, mamy okazję przyjrzeć się dokładnie kupowanej rzeczy.
Zapraszam do zapoznania się z artykułem: Przesyłka zwrotna – kto za nią płaci?