Reklamacje

Uszkodzenie zawartości lub ubytek zawartości przesyłki

  1. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia opakowania przesyłki należy spisać protokół szkody w obecności kuriera. Jeżeli nie ma możliwości spisania protokołu szkody w momencie odebrania przesyłki, należy zgłosić fakt uszkodzenia firmie kurierskiej w ciągu 7 dni kalendarzowych. Po wcześniejszym umówieniu firma kurierska wyznaczy pracownika, który przyjedzie spisać protokół szkody. Reklamację należy składać w formie elektronicznej, przesyłając skany dokumentów do Biura Obsługi Klienta serwisu KurJerzy.pl.

    Potrzebne dokumenty:

    • protokół szkody sporządzony przez kuriera
    • wypełniony formularz reklamacyjny
    • dokument potwierdzający wartość przesyłki (paragon/faktura zakupu, umowa kupna/sprzedaży, kosztorys wytworzenia, kosztorys naprawy)
    • opcjonalnie zdjęcia uszkodzonej przesyłki, opakowania i jej zawartości

    Sugerowany termin składania reklamacji: 14 dni od daty nadania przesyłki.
    Termin rozpatrzenia reklamacji adresowanej do Spedytora: 14 dni od złożenia reklamacji.
    Termin rozpatrzenia reklamacji adresowanej do firmy kurierskiej, składanej przez Spedytora na polecenie klienta: 30 dni od złożenia reklamacji przez Spedytora.
    W szczególnych przypadkach termin rozpatrzenia może zostać wydłużony przez firmę kurierską.

    Reklamujący ma możliwość złożenia odwołania od decyzji firmy kurierskiej w terminie 14 dni od otrzymania decyzji. Firma kurierska może wezwać reklamującego do przedstawienia dodatkowych dokumentów lub uzupełnienia braków formalnych w dokumentacji.

  2. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia opakowania przesyłki należy spisać protokół szkody w obecności kuriera. Jeżeli nie ma możliwości spisania protokołu szkody w momencie odebrania przesyłki, należy zgłosić fakt uszkodzenia firmie kurierskiej w ciągu 7 dni kalendarzowych. Po wcześniejszym umówieniu firma kurierska wyznaczy pracownika, który przyjedzie spisać protokół szkody. Reklamację należy składać w formie elektronicznej, przesyłając skany dokumentów do Biura Obsługi Klienta serwisu KurJerzy.pl.

    Potrzebne dokumenty:

    • protokół szkody sporządzony przez kuriera
    • wypełniony formularz reklamacyjny
    • dokument potwierdzający wartość przesyłki (paragon/faktura zakupu, umowa kupna/sprzedaży, kosztorys wytworzenia, kosztorys naprawy)
    • opcjonalnie zdjęcia uszkodzonej przesyłki, opakowania i jej zawartości

    Termin składania reklamacji: 12 miesięcy od daty nadania przesyłki.
    Termin rozpatrzenia reklamacji adresowanej do Spedytora: 14 dni od złożenia reklamacji.
    Termin rozpatrzenia reklamacji adresowanej do firmy kurierskiej, składanej przez Spedytora na polecenie klienta: 30 dni od złożenia reklamacji przez Spedytora.
    W szczególnych przypadkach termin rozpatrzenia może zostać wydłużony przez firmę kurierską.

    Reklamujący ma możliwość złożenia odwołania od decyzji firmy kurierskiej w terminie 14 dni od otrzymania decyzji. Firma kurierska może wezwać reklamującego do przedstawienia dodatkowych dokumentów lub uzupełnienia braków formalnych w dokumentacji.

  3. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia poinformuj o tym fakcie kuriera, aby spisał protokół szkody. Jeżeli nie ma możliwości spisania go w momencie odebrania przesyłki, prosimy zgłosić szkodę poprzez stronę: https://protokol.dpd.com.pl/. Protokół powinien zostać sporządzony niezwłocznie po wykryciu szkody i nie później niż w terminie 7 dni kalendarzowych. Następnie należy pobrać sporządzony dokument w formacie PDF.

    UWAGA
    Data sporządzenia protokołu szkody może mieć realny wpływ na decyzje przewoźnika w późniejszym procesie reklamacyjnym. Reklamację najlepiej składać w formie elektronicznej, przesyłając skany dokumentów do Biura Obsługi Klienta serwisu KurJerzy.pl.

    Potrzebne dokumenty:

    • protokół szkody sporządzony przez kuriera
    • wypełniony formularz reklamacyjny
    • dokument potwierdzający wartość przesyłki (paragon/faktura zakupu, umowa kupna/sprzedaży, kosztorys wytworzenia, kosztorys naprawy)
    • opcjonalnie zdjęcia uszkodzonej przesyłki, opakowania i jej zawartości

    Sugerowany termin składania reklamacji: 12 miesięcy od daty nadania przesyłki dla paczek do 20 kg oraz 7 dni od daty doręczenia dla paczek powyżej 20 kg.
    Termin rozpatrzenia reklamacji adresowanej do Spedytora: 14 dni od złożenia reklamacji.
    Termin rozpatrzenia reklamacji adresowanej do firmy kurierskiej, składanej przez Spedytora na polecenie klienta: 30 dni od złożenia reklamacji przez Spedytora.
    W szczególnych przypadkach termin rozpatrzenia może zostać wydłużony przez firmę kurierską.

    Reklamujący ma możliwość złożenia odwołania od decyzji firmy kurierskiej w terminie 14 dni od otrzymania decyzji. Firma kurierska może wezwać reklamującego do przedstawienia dodatkowych dokumentów lub uzupełnienia braków formalnych w dokumentacji.

  4. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia opakowania przesyłki należy spisać protokół szkody w obecności kuriera. Jeżeli nie ma możliwości spisania protokołu szkody w momencie odebrania przesyłki, należy niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni kalendarzowych skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta serwisu KurJerzy.pl. Pomożemy w ustaleniu, czy istnieje możliwość, aby w danej lokalizacji przyjechał przedstawiciel firmy kurierskiej w celu spisania protokołu szkody, lub czy jest możliwość rozpoczęcia procesu reklamacyjnego bez spisania protokołu szkody.

    Reklamację należy składać w formie elektronicznej, przesyłając skany dokumentów do Biura Obsługi Klienta serwisu KurJerzy.pl.

    Potrzebne dokumenty:

    • protokół szkody (w przypadku jeżeli został spisany)
    • wypełniony formularz reklamacyjny
    • dokument potwierdzający wartość przesyłki (paragon/faktura zakupu, umowa kupna/sprzedaży, kosztorys wytworzenia, kosztorys naprawy)
    • zdjęcia uszkodzonej przesyłki, opakowania i jej zawartości

    Termin składania reklamacji: 12 miesięcy od daty nadania przesyłki.
    Termin rozpatrzenia reklamacji adresowanej do Spedytora: 14 dni od złożenia reklamacji.
    Termin rozpatrzenia reklamacji adresowanej do firmy kurierskiej, składanej przez Spedytora na polecenie klienta: 30 dni od złożenia reklamacji przez Spedytora.
    W szczególnych przypadkach termin rozpatrzenia może zostać wydłużony przez firmę kurierską.

    Reklamujący ma możliwość złożenia odwołania od decyzji firmy kurierskiej w terminie 14 dni od otrzymania decyzji. Firma kurierska może wezwać reklamującego do przedstawienia dodatkowych dokumentów lub uzupełnienia braków formalnych w dokumentacji.

  5. Reklamacja składana jest przez stronę, która jest w posiadaniu przesyłki (Odbiorcę jeżeli przesyłka została doręczona lub Nadawcę jeżeli przesyłka została zwrócona). Uszkodzenie lub ubytek przesyłki należy zgłaszać jak najszybciej w terminie nieprzekraczalnym 7 dni kalendarzowych, kontaktując się z infolinią firmy InPost pod numerem 722 444 000 lub 746 600 000.

    Potrzebne dokumenty:

    • protokół szkody sporządzony przez kuriera
    • wypełniony formularz reklamacyjny
    • dokument potwierdzający wartość przesyłki (paragon/faktura zakupu, umowa kupna/sprzedaży, kosztorys wytworzenia, kosztorys naprawy)
    • opcjonalnie zdjęcia uszkodzonej przesyłki, opakowania i jej zawartości

    Termin składania reklamacji: 12 miesięcy od daty nadania przesyłki.
    Termin rozpatrzenia reklamacji adresowanej do Spedytora: 14 dni od złożenia reklamacji.
    Termin rozpatrzenia reklamacji adresowanej do firmy kurierskiej, składanej przez Spedytora na polecenie klienta: 30 dni od złożenia reklamacji przez Spedytora.
    W szczególnych przypadkach termin rozpatrzenia może zostać wydłużony przez firmę kurierską.

    Reklamujący ma możliwość złożenia odwołania od decyzji firmy kurierskiej w terminie 14 dni od otrzymania decyzji. Firma kurierska może wezwać reklamującego do przedstawienia dodatkowych dokumentów lub uzupełnienia braków formalnych w dokumentacji.

  6. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia przesyłki poinformuj nas o tym fakcie niezwłocznie. Reklamację należy składać w formie elektronicznej, przesyłając skany dokumentów do Biura Obsługi Klienta serwisu KurJerzy.pl.

    Potrzebne dokumenty:

    • protokół szkody sporządzony przez kuriera
    • wypełniony formularz reklamacyjny
    • dokument potwierdzający wartość przesyłki (paragon/faktura zakupu, umowa kupna/sprzedaży, kosztorys wytworzenia, kosztorys naprawy)
    • zdjęcia uszkodzonej przesyłki, opakowania i jej zawartości

    Sugerowany termin składania reklamacji: 21 dni od daty nadania przesyłki.
    Termin rozpatrzenia reklamacji adresowanej do Spedytora: 14 dni od złożenia reklamacji.
    Termin rozpatrzenia reklamacji adresowanej do firmy kurierskiej, składanej przez Spedytora na polecenie klienta: 30 dni od złożenia reklamacji przez Spedytora.
    W szczególnych przypadkach termin rozpatrzenia może zostać wydłużony przez firmę kurierską.

    Reklamujący ma możliwość złożenia odwołania od decyzji firmy kurierskiej w terminie 14 dni od otrzymania decyzji. Firma kurierska może wezwać reklamującego do przedstawienia dodatkowych dokumentów lub uzupełnienia braków formalnych w dokumentacji.

  7. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia przesyłki poinformuj o tym fakcie kuriera, aby spisał protokół szkody. Jeżeli nie ma możliwości spisania go w momencie odebrania przesyłki, należy zgłosić fakt uszkodzenia firmie kurierskiej w ciągu 7 dni kalendarzowych. Po wcześniejszym umówieniu firma kurierska wyznaczy pracownika, który przyjedzie spisać wspomniany dokument. Reklamację należy składać w formie elektronicznej, przesyłając skany dokumentów do Biura Obsługi Klienta serwisu KurJerzy.pl.

    Potrzebne dokumenty:

    • protokół szkody sporządzony przez kuriera
    • wypełniony formularz reklamacyjny
    • dowód zakupu potwierdzający wartość przesyłki (paragon/faktura, umowa kupna/sprzedaży, kosztorys wytworzenia, kosztorys naprawy)
    • opcjonalnie zdjęcia uszkodzonej przesyłki, opakowania i jej zawartości

    Termin składania reklamacji: 12 miesięcy od daty nadania przesyłki.
    Termin rozpatrzenia reklamacji adresowanej do Spedytora: 14 dni od złożenia reklamacji.
    Termin rozpatrzenia reklamacji adresowanej do firmy kurierskiej, składanej przez Spedytora na polecenie klienta: 30 dni od złożenia reklamacji przez Spedytora.
    W szczególnych przypadkach termin rozpatrzenia może zostać wydłużony przez firmę kurierską.

    Reklamujący ma możliwość złożenia odwołania od decyzji firmy kurierskiej w terminie 14 dni od otrzymania decyzji. Firma kurierska może wezwać reklamującego do przedstawienia dodatkowych dokumentów lub uzupełnienia braków formalnych w dokumentacji.

  8. Szkoda musi być zgłoszona w ciągu 7 dni kalendarzowych. Reklamację należy składać w formie elektronicznej, przesyłając skany dokumentów do Biura Obsługi Klienta serwisu KurJerzy.pl.

    Potrzebne dokumenty:

    • wypełniony formularz reklamacyjny
    • dokument potwierdzający wartość przesyłki (paragon/faktura zakupu, umowa kupna/sprzedaży, kosztorys wytworzenia, kosztorys naprawy)
    • zdjęcia uszkodzonej przesyłki, opakowania i jej zawartości

    Termin składania reklamacji: 12 miesięcy od daty nadania przesyłki.
    Termin rozpatrzenia reklamacji adresowanej do Spedytora: 14 dni od złożenia reklamacji.
    Termin rozpatrzenia reklamacji adresowanej do firmy kurierskiej, składanej przez Spedytora na polecenie klienta: 30 dni od złożenia reklamacji przez Spedytora.
    W szczególnych przypadkach termin rozpatrzenia może zostać wydłużony przez firmę kurierską.

    Reklamujący ma możliwość złożenia odwołania od decyzji firmy kurierskiej w terminie 14 dni od otrzymania decyzji. Firma kurierska może wezwać reklamującego do przedstawienia dodatkowych dokumentów lub uzupełnienia braków formalnych w dokumentacji.

Utrata przesyłki

  1. Utratę przesyłki warto zgłaszać jak najszybciej, najlepiej kontaktując się z Biurem Obsługi Klienta serwisu KurJerzy.pl. Niepokojącym objawem, świadczącym o zaginięciu przesyłki, może być brak aktualizacji jej statusu w ostatnich 48h. Ze zgłoszeniem zaginięcia nie warto czekać dłużej niż 60 dni od daty planowanego doręczenia przesyłki.

    Dokumenty i informacje, które powinny pomóc w odnalezieniu przesyłki:

    • dokładny opis opakowania przesyłki (kolor, rodzaj opakowania, kolor taśmy, stretchu, znaki szczególne itp.)
    • dokładny opis zabezpieczenia przedmiotów wewnątrz opakowania (folia bąbelkowa, wypełniacz, styropian itp.)
    • dokładny opis przedmiotu znajdującego się w przesyłce (kolor, ilość, materiał wykonania, producent, numery seryjne, wymiar itp.)
    • opcjonalnie zdjęcia przesyłki i zawartości
    • aktualne numery telefonu osób kontaktowych po stronie nadawcy i odbiorcy
    • skan dowodu nadania przesyłki (z widocznym podpisem kuriera jeśli w systemie przewoźnika brakuje skanu nadania przesyłki)

    UWAGA
    Od dokładności sporządzenia opisu przesyłki i jej zawartości zależy czas i powodzenie poszukiwań przesyłki. Poszukiwania wykonywane są w rejonie nadania przesyłki oraz równolegle w magazynach i sortowniach na całym świecie. W tym samym czasie zaginięciu może ulec wiele przesyłek o tej samej zawartości, dlatego ważne są informacje/szczegóły, które pomogą ustalić prawidłowego właściciela.

    Termin poszukiwań: 30 dni od momentu zarejestrowania sprawy w systemie przewoźnika.

    Reklamację z tytułu utraty przesyłki prosimy składać dopiero po zakończeniu poszukiwań, czyli nie szybciej niż 30 dni od momentu zgłoszenia sprawy u przewoźnika lub otrzymania informacji o wcześniejszym zakończeniu poszukiwań, jednak nie później niż w ciągu roku od utraty przesyłki.

    Dokumenty do złożenia reklamacji z tytułu zagubienia przesyłki:

    • wypełniony formularz reklamacyjny
    • skan dowodu nadania przesyłki (z widocznym podpisem kuriera jeśli w systemie przewoźnika brakuje skanu nadania przesyłki)
    • dokument potwierdzający wartość przesyłki (paragon/faktura zakupu, umowa kupna/sprzedaży, kosztorys wytworzenia, kosztorys naprawy)

    Reklamujący ma możliwość złożenia odwołania od decyzji firmy kurierskiej w terminie 14 dni od otrzymania decyzji. Firma kurierska może wezwać reklamującego do przedstawienia dodatkowych dokumentów lub uzupełnienia braków formalnych w dokumentacji.

  2. Utratę przesyłki warto zgłaszać jak najszybciej, najlepiej kontaktując się z Biurem Obsługi Klienta seriwsu KurJerzy.pl. Niepokojącym objawem, świadczącym o zaginięciu przesyłki, może być brak aktualizacji jej statusu w ostatnich 48h. Ze zgłoszeniem zaginięcia nie warto czekać dłużej niż 30 dni od daty planowanego doręczenia przesyłki.

    Dokumenty i informacje, które powinny pomóc w odnalezieniu przesyłki:

    • dokładny opis opakowania przesyłki (kolor, rodzaj opakowania, kolor taśmy, stretchu, znaki szczególne itp.)
    • dokładny opis zabezpieczenia przedmiotów wewnątrz opakowania (folia bąbelkowa, wypełniacz, styropian itp.)
    • dokładny opis przedmiotu znajdującego się w przesyłce (kolor, ilość, materiał wykonania, producent, numery seryjne, wymiar itp.)
    • opcjonalnie zdjęcia przesyłki i zawartości
    • aktualne numery telefonu osób kontaktowych po stronie nadawcy i odbiorcy
    • skan dowodu nadania przesyłki (z widocznym podpisem kuriera jeśli w systemie przewoźnika brakuje skanu nadania przesyłki)

    UWAGA
    Od dokładności sporządzenia opisu przesyłki i jej zawartości zależy czas i powodzenie poszukiwań przesyłki. Poszukiwania wykonywane są w rejonie nadania przesyłki oraz równolegle w magazynach i sortowniach na całym świecie. W tym samym czasie zaginięciu może ulec wiele przesyłek o tej samej zawartości, dlatego ważne są informacje/szczegóły, które pomogą ustalić prawidłowego właściciela.

    Termin poszukiwań: 30 dni od momentu zarejestrowania sprawy w systemie przewoźnika.

    Reklamację z tytułu utraty przesyłki można składać dopiero po zakończeniu poszukiwań, czyli nie szybciej niż 30 dni od momentu zgłoszenia sprawy u przewoźnika lub otrzymania informacji o wcześniejszym zakończeniu poszukiwań, jednak nie później niż w ciągu roku od utraty przesyłki.

    Dokumenty do złożenia reklamacji z tytułu zagubienia przesyłki:

    • wypełniony formularz reklamacyjny
    • skan dowodu nadania przesyłki (z widocznym podpisem kuriera jeśli w systemie przewoźnika brakuje skanu nadania przesyłki)
    • dokument potwierdzający wartość przesyłki (paragon/faktura zakupu, umowa kupna/sprzedaży, kosztorys wytworzenia, kosztorys naprawy)

    Reklamujący ma możliwość złożenia odwołania od decyzji firmy kurierskiej w terminie 14 dni od otrzymania decyzji. Firma kurierska może wezwać reklamującego do przedstawienia dodatkowych dokumentów lub uzupełnienia braków formalnych w dokumentacji.

  3. Utratę przesyłki warto zgłaszać jak najszybciej, najlepiej kontaktując się z Biurem Obsługi Klienta serwisu KurJerzy.pl. Niepokojącym objawem, świadczącym o zaginięciu przesyłki, może być brak aktualizacji jej statusu w ostatnich 48h. Ze zgłoszeniem zaginięcia nie warto czekać dłużej niż 60 dni od daty planowanego doręczenia przesyłki.

    Dokumenty i informacje, które powinny pomóc w odnalezieniu przesyłki:

    • dokładny opis opakowania przesyłki (kolor, rodzaj opakowania, kolor taśmy, stretchu, znaki szczególne itp.)
    • dokładny opis zabezpieczenia przedmiotów wewnątrz opakowania (folia bąbelkowa, wypełniacz, styropian itp.)
    • dokładny opis przedmiotu znajdującego się w przesyłce (kolor, ilość, materiał wykonania, producent, numery seryjne, wymiar itp.)
    • opcjonalnie zdjęcia przesyłki i zawartości
    • aktualne numery telefonu osób kontaktowych po stronie nadawcy i odbiorcy
    • skan dowodu nadania przesyłki (z widocznym podpisem kuriera jeśli w systemie przewoźnika brakuje skanu nadania przesyłki)

    UWAGA
    Od dokładności sporządzenia opisu przesyłki i jej zawartości zależy czas i powodzenie poszukiwań przesyłki. Poszukiwania wykonywane są w rejonie nadania przesyłki oraz równolegle w magazynach i sortowniach na całym świecie. W tym samym czasie zaginięciu może ulec wiele przesyłek o tej samej zawartości, dlatego ważne są informacje/szczegóły, które pomogą ustalić prawidłowego właściciela.

    Termin poszukiwań: 30 dni od momentu zarejestrowania sprawy w systemie przewoźnika.

    Reklamację z tytułu utraty przesyłki prosimy składać dopiero po uznaniu przesyłki za zaginioną, przesyłając do Biura Obsługi Klienta serwisu KurJerzy.pl następujące dokumenty:

    • wypełniony formularz reklamacyjny
    • skan dowodu nadania przesyłki (z widocznym podpisem kuriera jeśli w systemie przewoźnika brakuje skanu nadania przesyłki)
    • dokument potwierdzający wartość przesyłki (paragon/faktura zakupu, umowa kupna/sprzedaży, kosztorys wytworzenia, kosztorys naprawy)

    Termin składania reklamacji: 12 miesięcy dla paczek pocztowych do 20 kg, od daty kiedy przesyłka uznana została przez DPD jako zagubioną. W przypadku paczek powyżej 20 kg prosimy o składanie reklamacji w terminie 7 dni od uznania paczki za utraconą.

    Termin rozpatrzenia reklamacji: 30 dni od złożenia reklamacji.

    Reklamujący ma możliwość złożenia odwołania od decyzji firmy kurierskiej w terminie 14 dni od otrzymania decyzji.
    Firma kurierska zastrzega sobie możliwość wezwania reklamującego do przedstawienia dodatkowych dokumentów lub uzupełnienia braków formalnych w dokumentacji.

  4. Utratę przesyłki warto zgłaszać jak najszybciej, najlepiej kontaktując się z Biurem Obsługi Klienta seriwsu KurJerzy.pl. Niepokojącym objawem, świadczącym o zaginięciu przesyłki, może być brak aktualizacji jej statusu w ostatnich 48h. Ze zgłoszeniem zaginięcia nie warto czekać dłużej niż 60 dni od daty planowanego doręczenia przesyłki.

    Dokumenty i informacje, które powinny pomóc w odnalezieniu przesyłki:

    • dokładny opis opakowania przesyłki (kolor, rodzaj opakowania, kolor taśmy, stretchu, znaki szczególne itp.)
    • dokładny opis zabezpieczenia przedmiotów wewnątrz opakowania (folia bąbelkowa, wypełniacz, styropian itp.)
    • dokładny opis przedmiotu znajdującego się w przesyłce (kolor, ilość, materiał wykonania, producent, numery seryjne, wymiar itp.)
    • opcjonalnie zdjęcia przesyłki i zawartości
    • aktualne numery telefonu osób kontaktowych po stronie nadawcy i odbiorcy
    • skan dowodu nadania przesyłki (z widocznym podpisem kuriera jeśli w systemie przewoźnika brakuje skanu nadania przesyłki)
    • wypełniony formularz invoice proforma

    UWAGA
    Od dokładności sporządzenia opisu przesyłki i jej zawartości zależy czas i powodzenie poszukiwań przesyłki. Poszukiwania wykonywane są w rejonie nadania przesyłki oraz równolegle w magazynach i sortowniach na całym świecie. W tym samym czasie zaginięciu może ulec wiele przesyłek o tej samej zawartości, dlatego ważne są informacje/szczegóły, które pomogą ustalić prawidłowego właściciela.

    Termin poszukiwań: 21 dni od momentu zarejestrowania sprawy w systemie przewoźnika.

    Reklamację z tytułu utraty przesyłki można składać dopiero po zakończeniu poszukiwań, czyli nie szybciej niż 21 dni od momentu zgłoszenia sprawy u przewoźnika lub otrzymania informacji o wcześniejszym zakończeniu poszukiwań, jednak nie później niż w ciągu roku od utraty przesyłki.

    Dokumenty do złożenia reklamacji z tytułu zagubienia przesyłki:

    • wypełniony formularz reklamacyjny
    • skan dowodu nadania przesyłki (z widocznym podpisem kuriera jeśli w systemie przewoźnika brakuje skanu nadania przesyłki)
    • dokument potwierdzający wartość przesyłki (paragon/faktura zakupu, umowa kupna/sprzedaży, kosztorys wytworzenia, kosztorys naprawy)

    Reklamujący ma możliwość złożenia odwołania od decyzji firmy kurierskiej w terminie 14 dni od otrzymania decyzji. Firma kurierska może wezwać reklamującego do przedstawienia dodatkowych dokumentów lub uzupełnienia braków formalnych w dokumentacji.

  5. Zagubienie przesyłki należy zgłaszać jak najszybciej kontaktując z infolinią firmy InPost pod numerem 722 444 000 lub 746 600 000. Niepokojącym objawem, świadczącym o utracie przesyłki, może być brak aktualizacji statusu przesyłki w ostatnich 48h. Ze zgłoszeniem zaginięcia prosimy nie zwlekać dłużej niż 10 dni kalendarzowych od daty planowanego doręczenia przesyłki.

    Dokumenty i informacje, które powinny pomóc w odnalezieniu przesyłki:

    • numer przesyłki
    • dokładny opis opakowania przesyłki (kolor, rodzaj opakowania, kolor taśmy, stretchu, znaki szczególne itp.)
    • dokładny opis zabezpieczenia przedmiotów wewnątrz opakowania (folia bąbelkowa, wypełniacz, styropian itp.)
    • dokładny opis przedmiotu znajdującego się w przesyłce (kolor, ilość, materiał wykonania, producent, numery seryjne, wymiar itp.)
    • opcjonalnie zdjęcia przesyłki i zawartości
    • skan dowodu nadania przesyłki (z widocznym podpisem kuriera jeśli w systemie przewoźnika brakuje skanu nadania przesyłki)
  6. Utratę przesyłki warto zgłaszać jak najszybciej, najlepiej kontaktując się z Biurem Obsługi Klienta serwisu KurJerzy.pl. Niepokojącym objawem, świadczącym o zaginięciu przesyłki, może być brak aktualizacji jej statusu w ostatnich 48h. Zagubienie czy błędne doręczenie sugerujemy zgłaszać w terminie 9 miesięcy licząc od dnia nadania przesyłki.

    Dokumenty i informacje, które powinny pomóc w odnalezieniu przesyłki:

    • dokładny opis opakowania przesyłki (kolor, rodzaj opakowania, kolor taśmy, stretchu, znaki szczególne itp.)
    • dokładny opis zabezpieczenia przedmiotów wewnątrz opakowania (folia bąbelkowa, wypełniacz, styropian itp.)
    • dokładny opis przedmiotu znajdującego się w przesyłce (kolor, ilość, materiał wykonania, producent, numery seryjne, wymiar itp.)
    • opcjonalnie zdjęcia przesyłki i zawartości
    • aktualne numery telefonu osób kontaktowych po stronie nadawcy i odbiorcy
    • skan dowodu nadania przesyłki (z widocznym podpisem kuriera jeśli w systemie przewoźnika brakuje skanu nadania przesyłki)

    UWAGA
    Od dokładności sporządzenia opisu przesyłki i jej zawartości zależy czas i powodzenie poszukiwań przesyłki. Poszukiwania wykonywane są w rejonie nadania przesyłki oraz równolegle w magazynach i sortowniach na całym świecie. W tym samym czasie zaginięciu może ulec wiele przesyłek o tej samej zawartości, dlatego ważne są informacje/szczegóły, które pomogą ustalić prawidłowego właściciela.

    Termin poszukiwań: 8 dni roboczych od zgłoszenia.

    Reklamację z tytułu utraty przesyłki prosimy składać dopiero po zakończeniu poszukiwań, czyli nie szybciej niż 30 dni od momentu zgłoszenia sprawy u przewoźnika lub otrzymania informacji o wcześniejszym zakończeniu poszukiwań, jednak nie później niż w ciągu roku od utraty przesyłki.

    Dokumenty do złożenia reklamacji z tytułu zagubienia przesyłki:

    • wypełniony formularz reklamacyjny
    • skan dowodu nadania przesyłki (z widocznym podpisem kuriera jeśli w systemie przewoźnika brakuje skanu nadania przesyłki)
    • dokument potwierdzający wartość przesyłki (paragon/faktura zakupu, umowa kupna/sprzedaży, kosztorys wytworzenia, kosztorys naprawy)

    Reklamujący ma możliwość złożenia odwołania od decyzji firmy kurierskiej w terminie 14 dni od otrzymania decyzji. Firma kurierska może wezwać reklamującego do przedstawienia dodatkowych dokumentów lub uzupełnienia braków formalnych w dokumentacji.

  7. Utratę przesyłki warto zgłaszać jak najszybciej, najlepiej kontaktując się z Biurem Obsługi Klienta serwisu KurJerzy.pl. Niepokojącym objawem, świadczącym o zaginięciu przesyłki, może być brak aktualizacji jej statusu w ostatnich 48h. Ze zgłoszeniem zaginięcia nie warto czekać dłużej niż 60 dni od daty planowanego doręczenia przesyłki.

    Dokumenty i informacje, które powinny pomóc w odnalezieniu przesyłki:

    • dokładny opis opakowania przesyłki (kolor, rodzaj opakowania, kolor taśmy, stretchu, znaki szczególne itp.)
    • dokładny opis zabezpieczenia przedmiotów wewnątrz opakowania (folia bąbelkowa, wypełniacz, styropian itp.)
    • dokładny opis przedmiotu znajdującego się w przesyłce (kolor, ilość, materiał wykonania, producent, numery seryjne, wymiar itp.)
    • opcjonalnie zdjęcia przesyłki i zawartości
    • aktualne numery telefonu osób kontaktowych po stronie nadawcy i odbiorcy
    • skan dowodu nadania przesyłki (z widocznym podpisem kuriera jeśli w systemie przewoźnika brakuje skanu nadania przesyłki)

    UWAGA
    Od dokładności sporządzenia opisu przesyłki i jej zawartości zależy czas i powodzenie poszukiwań przesyłki. Poszukiwania wykonywane są w rejonie nadania przesyłki oraz równolegle w magazynach i sortowniach na całym świecie. W tym samym czasie zaginięciu może ulec wiele przesyłek o tej samej zawartości, dlatego ważne są informacje/szczegóły, które pomogą ustalić prawidłowego właściciela.

    Reklamację z tytułu utraty przesyłki prosimy składać dopiero po zakończeniu poszukiwań przez przewoźnika lub otrzymania informacji o wcześniejszym zakończeniu poszukiwań, jednak nie później niż w ciągu roku od utraty przesyłki.

    Dokumenty do złożenia reklamacji z tytułu zagubienia przesyłki:

    • wypełniony formularz reklamacyjny
    • skan dowodu nadania przesyłki (z widocznym podpisem kuriera jeśli w systemie przewoźnika brakuje skanu nadania przesyłki)
    • dokument potwierdzający wartość przesyłki (paragon/faktura zakupu, umowa kupna/sprzedaży, kosztorys wytworzenia, kosztorys naprawy)

    Reklamujący ma możliwość złożenia odwołania od decyzji firmy kurierskiej w terminie 14 dni od otrzymania decyzji. Firma kurierska może wezwać reklamującego do przedstawienia dodatkowych dokumentów lub uzupełnienia braków formalnych w dokumentacji.

  8. Utratę przesyłki należy zgłaszać jak najszybciej kontaktując się z infolinią firmy ORLEN Paczka pod numerem 22 33 33 999 lub 22 693 70 00. Niepokojącym objawem, świadczącym o zaginięciu przesyłki, może być brak aktualizacji statusu przesyłki w ostatnich 48h.

    Dokumenty i informacje, które powinny pomóc w odnalezieniu przesyłki:

    • numer przesyłki
    • dokładny opis opakowania przesyłki (kolor, rodzaj opakowania, kolor taśmy, stretchu, znaki szczególne itp.)
    • dokładny opis zabezpieczenia przedmiotów wewnątrz opakowania (folia bąbelkowa, wypełniacz, styropian itp.)
    • dokładny opis przedmiotu znajdującego się w przesyłce (kolor, ilość, materiał wykonania, producent, numery seryjne, wymiar itp.)
    • opcjonalnie zdjęcia przesyłki i zawartości
    • aktualne numery telefonu osób kontaktowych po stronie nadawcy i odbiorcy
    • skan dowodu nadania przesyłki (z widocznym podpisem kuriera jeśli w systemie przewoźnika brakuje skanu nadania przesyłki)

    Reklamację z tytułu utraty przesyłki prosimy składać dopiero po zakończeniu poszukiwań, jednak nie później niż w ciągu roku od utraty przesyłki.

    Dokumenty do złożenia reklamacji z tytułu zagubienia przesyłki:

    • wypełniony formularz reklamacyjny
    • skan dowodu nadania przesyłki (z widocznym podpisem kuriera jeśli w systemie przewoźnika brakuje skanu nadania przesyłki)
    • dokument potwierdzający wartość przesyłki (paragon/faktura zakupu, umowa kupna/sprzedaży, kosztorys wytworzenia, kosztorys naprawy)

    Reklamujący ma możliwość złożenia odwołania od decyzji firmy kurierskiej w terminie 14 dni od otrzymania decyzji. Firma kurierska może wezwać reklamującego do przedstawienia dodatkowych dokumentów lub uzupełnienia braków formalnych w dokumentacji.

Weryfikacja wymiarów i nieterminowa dostawa

  1. Reklamacje z tytułu nieterminowego dostarczenia przesyłki najlepiej zgłaszać elektronicznie, kontaktując się z Biurem Obsługi Klienta serwisu KurJerzy.pl

    Mając na względzie warunki umów pomiędzy Spedytorem oraz Przewoźnikiem, zalecamy złożenie reklamacji z zachowaniem następujących terminów:

    • DHL - 2 miesięcy od dnia wydania przesyłki
    • UPS - 15 dni od gwarantowanej daty doręczenia
    • DPD – 14 dni od przyjęcia przesyłki
    • GLS - 30 dni od daty dostarczenia przesyłki
    • FedEx - 21 dni od daty wydania przesyłki do transportu
    • InPost - 2 miesięcy od dnia wydania przesyłki
    • ORLEN Paczka - 2 miesięcy od dnia wydania przesyłki

    Termin rozpatrzenia reklamacji adresowanej do Spedytora: 14 dni od złożenia reklamacji.

    Termin rozpatrzenia reklamacji adresowanej do firmy kurierskiej, składanej przez Spedytora na polecenie klienta: 30 dni od złożenia reklamacji przez Spedytora.

    W szczególnych przypadkach termin rozpatrzenia może zostać wydłużony przez firmę kurierską.

  2. Reklamacja z tytułu weryfikacji przesyłki i doliczenia dodatkowych kosztów należy do jednych z najtrudniejszych zagadnień. Firmy kurierskie posiadają certyfikowane urządzenia pomiarowe, które mierzą i ważą przesyłkę z dokładnością co do milimetra oraz grama (urządzenia nie wykonują dokumentacji fotograficznej).

    Jak w takim razie przeprowadzić proces reklamacyjny? Należy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta serwisu KurJerzy.pl. Przydatne będą wszystkie dokumenty mogące potwierdzić wagę, wymiary i sposób zapakowania przesyłki.

    Przykładowe dokumenty:

    • dokumentacja zdjęciowa wykonana przez nadawcę lub odbiorcę (z wykorzystaniem miary i/lub wagi)
    • dokumentacja producenta jeżeli towar był wysyłany w oryginalnym opakowaniu
    • oświadczenei odbiorcy o stanie przesyłki, rodzaju zapakowania, wymiarach i wadze przesyłki

    Zdajemy sobie sprawę, że trudno jest zebrać taki rodzaj dokumentacji już po nadaniu przesyłki. Sprawy tego typu nie należą do prostych, wymagają cierpliwości i co najważniejsze pełnej współpracy z Biurem Obsługi Klienta. Nasz zespół bazując na wieloletnim doświadczeniu pomoże Państwu w zgromadzeniu potrzebnej dokumentacji.

    Termin składania reklamacji: 12 miesięcy od daty nadania przesyłki
    Termin rozpatrzenia reklamacji adresowanej do Spedytora: 14 dni od złożenia reklamacji.
    Termin rozpatrzenia reklamacji adresowanej do firmy kurierskiej, składanej przez Spedytora na polecenie klienta: 30 dni od złożenia reklamacji przez Spedytora.

    W szczególnych przypadkach termin rozpatrzenia może zostać wydłużony przez firmę kurierską.

    Pomocne artykuły:

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki oraz przetwarzanie danych osobowych na zasadach określonych w polityce prywatności.