Reklamacje
Uszkodzenie zawartości lub ubytek zawartości przesyłki
-
W przypadku stwierdzenia uszkodzenia opakowania przesyłki należy spisać protokół szkody w obecności kuriera. Jeżeli nie ma możliwości spisania protokołu szkody w momencie odebrania przesyłki, należy zgłosić fakt uszkodzenia firmie kurierskiej w ciągu 7 dni kalendarzowych. Po wcześniejszym umówieniu firma kurierska wyznaczy pracownika, który przyjedzie spisać protokół szkody. Reklamację należy składać w formie elektronicznej, przesyłając skany dokumentów do Biura Obsługi Klienta serwisu KurJerzy.pl.
Potrzebne dokumenty:
- protokół szkody sporządzony przez kuriera
- wypełniony formularz reklamacyjny
- dokument potwierdzający wartość przesyłki (paragon/faktura zakupu, umowa kupna/sprzedaży, kosztorys wytworzenia, kosztorys naprawy)
- opcjonalnie zdjęcia uszkodzonej przesyłki, opakowania i jej zawartości
Sugerowany termin składania reklamacji: 14 dni od daty nadania przesyłki.
Termin rozpatrzenia reklamacji adresowanej do Spedytora: 14 dni od złożenia reklamacji.
Termin rozpatrzenia reklamacji adresowanej do firmy kurierskiej, składanej przez Spedytora na polecenie klienta: 30 dni od złożenia reklamacji przez Spedytora.
W szczególnych przypadkach termin rozpatrzenia może zostać wydłużony przez firmę kurierską.Reklamujący ma możliwość złożenia odwołania od decyzji firmy kurierskiej w terminie 14 dni od otrzymania decyzji. Firma kurierska może wezwać reklamującego do przedstawienia dodatkowych dokumentów lub uzupełnienia braków formalnych w dokumentacji.
-
W przypadku stwierdzenia uszkodzenia opakowania przesyłki należy spisać protokół szkody w obecności kuriera. Jeżeli nie ma możliwości spisania protokołu szkody w momencie odebrania przesyłki, należy zgłosić fakt uszkodzenia firmie kurierskiej w ciągu 7 dni kalendarzowych. Po wcześniejszym umówieniu firma kurierska wyznaczy pracownika, który przyjedzie spisać protokół szkody. Reklamację należy składać w formie elektronicznej, przesyłając skany dokumentów do Biura Obsługi Klienta serwisu KurJerzy.pl.
Potrzebne dokumenty:
- protokół szkody sporządzony przez kuriera
- wypełniony formularz reklamacyjny
- dokument potwierdzający wartość przesyłki (paragon/faktura zakupu, umowa kupna/sprzedaży, kosztorys wytworzenia, kosztorys naprawy)
- opcjonalnie zdjęcia uszkodzonej przesyłki, opakowania i jej zawartości
Termin składania reklamacji: 12 miesięcy od daty nadania przesyłki.
Termin rozpatrzenia reklamacji adresowanej do Spedytora: 14 dni od złożenia reklamacji.
Termin rozpatrzenia reklamacji adresowanej do firmy kurierskiej, składanej przez Spedytora na polecenie klienta: 30 dni od złożenia reklamacji przez Spedytora.
W szczególnych przypadkach termin rozpatrzenia może zostać wydłużony przez firmę kurierską.Reklamujący ma możliwość złożenia odwołania od decyzji firmy kurierskiej w terminie 14 dni od otrzymania decyzji. Firma kurierska może wezwać reklamującego do przedstawienia dodatkowych dokumentów lub uzupełnienia braków formalnych w dokumentacji.
-
W przypadku stwierdzenia uszkodzenia poinformuj o tym fakcie kuriera, aby spisał protokół szkody. Jeżeli nie ma możliwości spisania go w momencie odebrania przesyłki, prosimy zgłosić szkodę poprzez stronę: https://protokol.dpd.com.pl/. Protokół powinien zostać sporządzony niezwłocznie po wykryciu szkody i nie później niż w terminie 7 dni kalendarzowych. Następnie należy pobrać sporządzony dokument w formacie PDF.
UWAGA
Data sporządzenia protokołu szkody może mieć realny wpływ na decyzje przewoźnika w późniejszym procesie reklamacyjnym. Reklamację najlepiej składać w formie elektronicznej, przesyłając skany dokumentów do Biura Obsługi Klienta serwisu KurJerzy.pl.Potrzebne dokumenty:
- protokół szkody sporządzony przez kuriera
- wypełniony formularz reklamacyjny
- dokument potwierdzający wartość przesyłki (paragon/faktura zakupu, umowa kupna/sprzedaży, kosztorys wytworzenia, kosztorys naprawy)
- opcjonalnie zdjęcia uszkodzonej przesyłki, opakowania i jej zawartości
Sugerowany termin składania reklamacji: 12 miesięcy od daty nadania przesyłki dla paczek do 20 kg oraz 7 dni od daty doręczenia dla paczek powyżej 20 kg.
Termin rozpatrzenia reklamacji adresowanej do Spedytora: 14 dni od złożenia reklamacji.
Termin rozpatrzenia reklamacji adresowanej do firmy kurierskiej, składanej przez Spedytora na polecenie klienta: 30 dni od złożenia reklamacji przez Spedytora.
W szczególnych przypadkach termin rozpatrzenia może zostać wydłużony przez firmę kurierską.Reklamujący ma możliwość złożenia odwołania od decyzji firmy kurierskiej w terminie 14 dni od otrzymania decyzji. Firma kurierska może wezwać reklamującego do przedstawienia dodatkowych dokumentów lub uzupełnienia braków formalnych w dokumentacji.
-
W przypadku stwierdzenia uszkodzenia opakowania przesyłki należy spisać protokół szkody w obecności kuriera. Jeżeli nie ma możliwości spisania protokołu szkody w momencie odebrania przesyłki, należy niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni kalendarzowych skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta serwisu KurJerzy.pl. Pomożemy w ustaleniu, czy istnieje możliwość, aby w danej lokalizacji przyjechał przedstawiciel firmy kurierskiej w celu spisania protokołu szkody, lub czy jest możliwość rozpoczęcia procesu reklamacyjnego bez spisania protokołu szkody.
Reklamację należy składać w formie elektronicznej, przesyłając skany dokumentów do Biura Obsługi Klienta serwisu KurJerzy.pl.
Potrzebne dokumenty:
- protokół szkody (w przypadku jeżeli został spisany)
- wypełniony formularz reklamacyjny
- dokument potwierdzający wartość przesyłki (paragon/faktura zakupu, umowa kupna/sprzedaży, kosztorys wytworzenia, kosztorys naprawy)
- zdjęcia uszkodzonej przesyłki, opakowania i jej zawartości
Termin składania reklamacji: 12 miesięcy od daty nadania przesyłki.
Termin rozpatrzenia reklamacji adresowanej do Spedytora: 14 dni od złożenia reklamacji.
Termin rozpatrzenia reklamacji adresowanej do firmy kurierskiej, składanej przez Spedytora na polecenie klienta: 30 dni od złożenia reklamacji przez Spedytora.
W szczególnych przypadkach termin rozpatrzenia może zostać wydłużony przez firmę kurierską.Reklamujący ma możliwość złożenia odwołania od decyzji firmy kurierskiej w terminie 14 dni od otrzymania decyzji. Firma kurierska może wezwać reklamującego do przedstawienia dodatkowych dokumentów lub uzupełnienia braków formalnych w dokumentacji.
-
Reklamacja składana jest przez stronę, która jest w posiadaniu przesyłki (Odbiorcę jeżeli przesyłka została doręczona lub Nadawcę jeżeli przesyłka została zwrócona). Uszkodzenie lub ubytek przesyłki należy zgłaszać jak najszybciej w terminie nieprzekraczalnym 7 dni kalendarzowych, kontaktując się z infolinią firmy InPost pod numerem 722 444 000 lub 746 600 000.
Potrzebne dokumenty:
- protokół szkody sporządzony przez kuriera
- wypełniony formularz reklamacyjny
- dokument potwierdzający wartość przesyłki (paragon/faktura zakupu, umowa kupna/sprzedaży, kosztorys wytworzenia, kosztorys naprawy)
- opcjonalnie zdjęcia uszkodzonej przesyłki, opakowania i jej zawartości
Termin składania reklamacji: 12 miesięcy od daty nadania przesyłki.
Termin rozpatrzenia reklamacji adresowanej do Spedytora: 14 dni od złożenia reklamacji.
Termin rozpatrzenia reklamacji adresowanej do firmy kurierskiej, składanej przez Spedytora na polecenie klienta: 30 dni od złożenia reklamacji przez Spedytora.
W szczególnych przypadkach termin rozpatrzenia może zostać wydłużony przez firmę kurierską.Reklamujący ma możliwość złożenia odwołania od decyzji firmy kurierskiej w terminie 14 dni od otrzymania decyzji. Firma kurierska może wezwać reklamującego do przedstawienia dodatkowych dokumentów lub uzupełnienia braków formalnych w dokumentacji.
-
W przypadku stwierdzenia uszkodzenia przesyłki poinformuj nas o tym fakcie niezwłocznie. Reklamację należy składać w formie elektronicznej, przesyłając skany dokumentów do Biura Obsługi Klienta serwisu KurJerzy.pl.
Potrzebne dokumenty:
- protokół szkody sporządzony przez kuriera
- wypełniony formularz reklamacyjny
- dokument potwierdzający wartość przesyłki (paragon/faktura zakupu, umowa kupna/sprzedaży, kosztorys wytworzenia, kosztorys naprawy)
- zdjęcia uszkodzonej przesyłki, opakowania i jej zawartości
Sugerowany termin składania reklamacji: 21 dni od daty nadania przesyłki.
Termin rozpatrzenia reklamacji adresowanej do Spedytora: 14 dni od złożenia reklamacji.
Termin rozpatrzenia reklamacji adresowanej do firmy kurierskiej, składanej przez Spedytora na polecenie klienta: 30 dni od złożenia reklamacji przez Spedytora.
W szczególnych przypadkach termin rozpatrzenia może zostać wydłużony przez firmę kurierską.Reklamujący ma możliwość złożenia odwołania od decyzji firmy kurierskiej w terminie 14 dni od otrzymania decyzji. Firma kurierska może wezwać reklamującego do przedstawienia dodatkowych dokumentów lub uzupełnienia braków formalnych w dokumentacji.
-
W przypadku stwierdzenia uszkodzenia przesyłki poinformuj o tym fakcie kuriera, aby spisał protokół szkody. Jeżeli nie ma możliwości spisania go w momencie odebrania przesyłki, należy zgłosić fakt uszkodzenia firmie kurierskiej w ciągu 7 dni kalendarzowych. Po wcześniejszym umówieniu firma kurierska wyznaczy pracownika, który przyjedzie spisać wspomniany dokument. Reklamację należy składać w formie elektronicznej, przesyłając skany dokumentów do Biura Obsługi Klienta serwisu KurJerzy.pl.
Potrzebne dokumenty:
- protokół szkody sporządzony przez kuriera
- wypełniony formularz reklamacyjny
- dowód zakupu potwierdzający wartość przesyłki (paragon/faktura, umowa kupna/sprzedaży, kosztorys wytworzenia, kosztorys naprawy)
- opcjonalnie zdjęcia uszkodzonej przesyłki, opakowania i jej zawartości
Termin składania reklamacji: 12 miesięcy od daty nadania przesyłki.
Termin rozpatrzenia reklamacji adresowanej do Spedytora: 14 dni od złożenia reklamacji.
Termin rozpatrzenia reklamacji adresowanej do firmy kurierskiej, składanej przez Spedytora na polecenie klienta: 30 dni od złożenia reklamacji przez Spedytora.
W szczególnych przypadkach termin rozpatrzenia może zostać wydłużony przez firmę kurierską.Reklamujący ma możliwość złożenia odwołania od decyzji firmy kurierskiej w terminie 14 dni od otrzymania decyzji. Firma kurierska może wezwać reklamującego do przedstawienia dodatkowych dokumentów lub uzupełnienia braków formalnych w dokumentacji.
-
Szkoda musi być zgłoszona w ciągu 7 dni kalendarzowych. Reklamację należy składać w formie elektronicznej, przesyłając skany dokumentów do Biura Obsługi Klienta serwisu KurJerzy.pl.
Potrzebne dokumenty:
- wypełniony formularz reklamacyjny
- dokument potwierdzający wartość przesyłki (paragon/faktura zakupu, umowa kupna/sprzedaży, kosztorys wytworzenia, kosztorys naprawy)
- zdjęcia uszkodzonej przesyłki, opakowania i jej zawartości
Termin składania reklamacji: 12 miesięcy od daty nadania przesyłki.
Termin rozpatrzenia reklamacji adresowanej do Spedytora: 14 dni od złożenia reklamacji.
Termin rozpatrzenia reklamacji adresowanej do firmy kurierskiej, składanej przez Spedytora na polecenie klienta: 30 dni od złożenia reklamacji przez Spedytora.
W szczególnych przypadkach termin rozpatrzenia może zostać wydłużony przez firmę kurierską.Reklamujący ma możliwość złożenia odwołania od decyzji firmy kurierskiej w terminie 14 dni od otrzymania decyzji. Firma kurierska może wezwać reklamującego do przedstawienia dodatkowych dokumentów lub uzupełnienia braków formalnych w dokumentacji.
Utrata przesyłki
-
Utratę przesyłki warto zgłaszać jak najszybciej, najlepiej kontaktując się z Biurem Obsługi Klienta serwisu KurJerzy.pl. Niepokojącym objawem, świadczącym o zaginięciu przesyłki, może być brak aktualizacji jej statusu w ostatnich 48h. Ze zgłoszeniem zaginięcia nie warto czekać dłużej niż 60 dni od daty planowanego doręczenia przesyłki.
Dokumenty i informacje, które powinny pomóc w odnalezieniu przesyłki:
- dokładny opis opakowania przesyłki (kolor, rodzaj opakowania, kolor taśmy, stretchu, znaki szczególne itp.)
- dokładny opis zabezpieczenia przedmiotów wewnątrz opakowania (folia bąbelkowa, wypełniacz, styropian itp.)
- dokładny opis przedmiotu znajdującego się w przesyłce (kolor, ilość, materiał wykonania, producent, numery seryjne, wymiar itp.)
- opcjonalnie zdjęcia przesyłki i zawartości
- aktualne numery telefonu osób kontaktowych po stronie nadawcy i odbiorcy
- skan dowodu nadania przesyłki (z widocznym podpisem kuriera jeśli w systemie przewoźnika brakuje skanu nadania przesyłki)
UWAGA
Od dokładności sporządzenia opisu przesyłki i jej zawartości zależy czas i powodzenie poszukiwań przesyłki. Poszukiwania wykonywane są w rejonie nadania przesyłki oraz równolegle w magazynach i sortowniach na całym świecie. W tym samym czasie zaginięciu może ulec wiele przesyłek o tej samej zawartości, dlatego ważne są informacje/szczegóły, które pomogą ustalić prawidłowego właściciela.Termin poszukiwań: 30 dni od momentu zarejestrowania sprawy w systemie przewoźnika.
Reklamację z tytułu utraty przesyłki prosimy składać dopiero po zakończeniu poszukiwań, czyli nie szybciej niż 30 dni od momentu zgłoszenia sprawy u przewoźnika lub otrzymania informacji o wcześniejszym zakończeniu poszukiwań, jednak nie później niż w ciągu roku od utraty przesyłki.
Dokumenty do złożenia reklamacji z tytułu zagubienia przesyłki:
- wypełniony formularz reklamacyjny
- skan dowodu nadania przesyłki (z widocznym podpisem kuriera jeśli w systemie przewoźnika brakuje skanu nadania przesyłki)
- dokument potwierdzający wartość przesyłki (paragon/faktura zakupu, umowa kupna/sprzedaży, kosztorys wytworzenia, kosztorys naprawy)
Reklamujący ma możliwość złożenia odwołania od decyzji firmy kurierskiej w terminie 14 dni od otrzymania decyzji. Firma kurierska może wezwać reklamującego do przedstawienia dodatkowych dokumentów lub uzupełnienia braków formalnych w dokumentacji.
-
Utratę przesyłki warto zgłaszać jak najszybciej, najlepiej kontaktując się z Biurem Obsługi Klienta seriwsu KurJerzy.pl. Niepokojącym objawem, świadczącym o zaginięciu przesyłki, może być brak aktualizacji jej statusu w ostatnich 48h. Ze zgłoszeniem zaginięcia nie warto czekać dłużej niż 30 dni od daty planowanego doręczenia przesyłki.
Dokumenty i informacje, które powinny pomóc w odnalezieniu przesyłki:
- dokładny opis opakowania przesyłki (kolor, rodzaj opakowania, kolor taśmy, stretchu, znaki szczególne itp.)
- dokładny opis zabezpieczenia przedmiotów wewnątrz opakowania (folia bąbelkowa, wypełniacz, styropian itp.)
- dokładny opis przedmiotu znajdującego się w przesyłce (kolor, ilość, materiał wykonania, producent, numery seryjne, wymiar itp.)
- opcjonalnie zdjęcia przesyłki i zawartości
- aktualne numery telefonu osób kontaktowych po stronie nadawcy i odbiorcy
- skan dowodu nadania przesyłki (z widocznym podpisem kuriera jeśli w systemie przewoźnika brakuje skanu nadania przesyłki)
UWAGA
Od dokładności sporządzenia opisu przesyłki i jej zawartości zależy czas i powodzenie poszukiwań przesyłki. Poszukiwania wykonywane są w rejonie nadania przesyłki oraz równolegle w magazynach i sortowniach na całym świecie. W tym samym czasie zaginięciu może ulec wiele przesyłek o tej samej zawartości, dlatego ważne są informacje/szczegóły, które pomogą ustalić prawidłowego właściciela.Termin poszukiwań: 30 dni od momentu zarejestrowania sprawy w systemie przewoźnika.
Reklamację z tytułu utraty przesyłki można składać dopiero po zakończeniu poszukiwań, czyli nie szybciej niż 30 dni od momentu zgłoszenia sprawy u przewoźnika lub otrzymania informacji o wcześniejszym zakończeniu poszukiwań, jednak nie później niż w ciągu roku od utraty przesyłki.
Dokumenty do złożenia reklamacji z tytułu zagubienia przesyłki:
- wypełniony formularz reklamacyjny
- skan dowodu nadania przesyłki (z widocznym podpisem kuriera jeśli w systemie przewoźnika brakuje skanu nadania przesyłki)
- dokument potwierdzający wartość przesyłki (paragon/faktura zakupu, umowa kupna/sprzedaży, kosztorys wytworzenia, kosztorys naprawy)
Reklamujący ma możliwość złożenia odwołania od decyzji firmy kurierskiej w terminie 14 dni od otrzymania decyzji. Firma kurierska może wezwać reklamującego do przedstawienia dodatkowych dokumentów lub uzupełnienia braków formalnych w dokumentacji.
-
Utratę przesyłki warto zgłaszać jak najszybciej, najlepiej kontaktując się z Biurem Obsługi Klienta serwisu KurJerzy.pl. Niepokojącym objawem, świadczącym o zaginięciu przesyłki, może być brak aktualizacji jej statusu w ostatnich 48h. Ze zgłoszeniem zaginięcia nie warto czekać dłużej niż 60 dni od daty planowanego doręczenia przesyłki.
Dokumenty i informacje, które powinny pomóc w odnalezieniu przesyłki:
- dokładny opis opakowania przesyłki (kolor, rodzaj opakowania, kolor taśmy, stretchu, znaki szczególne itp.)
- dokładny opis zabezpieczenia przedmiotów wewnątrz opakowania (folia bąbelkowa, wypełniacz, styropian itp.)
- dokładny opis przedmiotu znajdującego się w przesyłce (kolor, ilość, materiał wykonania, producent, numery seryjne, wymiar itp.)
- opcjonalnie zdjęcia przesyłki i zawartości
- aktualne numery telefonu osób kontaktowych po stronie nadawcy i odbiorcy
- skan dowodu nadania przesyłki (z widocznym podpisem kuriera jeśli w systemie przewoźnika brakuje skanu nadania przesyłki)
UWAGA
Od dokładności sporządzenia opisu przesyłki i jej zawartości zależy czas i powodzenie poszukiwań przesyłki. Poszukiwania wykonywane są w rejonie nadania przesyłki oraz równolegle w magazynach i sortowniach na całym świecie. W tym samym czasie zaginięciu może ulec wiele przesyłek o tej samej zawartości, dlatego ważne są informacje/szczegóły, które pomogą ustalić prawidłowego właściciela.Termin poszukiwań: 30 dni od momentu zarejestrowania sprawy w systemie przewoźnika.
Reklamację z tytułu utraty przesyłki prosimy składać dopiero po uznaniu przesyłki za zaginioną, przesyłając do Biura Obsługi Klienta serwisu KurJerzy.pl następujące dokumenty:
- wypełniony formularz reklamacyjny
- skan dowodu nadania przesyłki (z widocznym podpisem kuriera jeśli w systemie przewoźnika brakuje skanu nadania przesyłki)
- dokument potwierdzający wartość przesyłki (paragon/faktura zakupu, umowa kupna/sprzedaży, kosztorys wytworzenia, kosztorys naprawy)
Termin składania reklamacji: 12 miesięcy dla paczek pocztowych do 20 kg, od daty kiedy przesyłka uznana została przez DPD jako zagubioną. W przypadku paczek powyżej 20 kg prosimy o składanie reklamacji w terminie 7 dni od uznania paczki za utraconą.
Termin rozpatrzenia reklamacji: 30 dni od złożenia reklamacji.
Reklamujący ma możliwość złożenia odwołania od decyzji firmy kurierskiej w terminie 14 dni od otrzymania decyzji.
Firma kurierska zastrzega sobie możliwość wezwania reklamującego do przedstawienia dodatkowych dokumentów lub uzupełnienia braków formalnych w dokumentacji. -
Utratę przesyłki warto zgłaszać jak najszybciej, najlepiej kontaktując się z Biurem Obsługi Klienta seriwsu KurJerzy.pl. Niepokojącym objawem, świadczącym o zaginięciu przesyłki, może być brak aktualizacji jej statusu w ostatnich 48h. Ze zgłoszeniem zaginięcia nie warto czekać dłużej niż 60 dni od daty planowanego doręczenia przesyłki.
Dokumenty i informacje, które powinny pomóc w odnalezieniu przesyłki:
- dokładny opis opakowania przesyłki (kolor, rodzaj opakowania, kolor taśmy, stretchu, znaki szczególne itp.)
- dokładny opis zabezpieczenia przedmiotów wewnątrz opakowania (folia bąbelkowa, wypełniacz, styropian itp.)
- dokładny opis przedmiotu znajdującego się w przesyłce (kolor, ilość, materiał wykonania, producent, numery seryjne, wymiar itp.)
- opcjonalnie zdjęcia przesyłki i zawartości
- aktualne numery telefonu osób kontaktowych po stronie nadawcy i odbiorcy
- skan dowodu nadania przesyłki (z widocznym podpisem kuriera jeśli w systemie przewoźnika brakuje skanu nadania przesyłki)
- wypełniony formularz invoice proforma
UWAGA
Od dokładności sporządzenia opisu przesyłki i jej zawartości zależy czas i powodzenie poszukiwań przesyłki. Poszukiwania wykonywane są w rejonie nadania przesyłki oraz równolegle w magazynach i sortowniach na całym świecie. W tym samym czasie zaginięciu może ulec wiele przesyłek o tej samej zawartości, dlatego ważne są informacje/szczegóły, które pomogą ustalić prawidłowego właściciela.Termin poszukiwań: 21 dni od momentu zarejestrowania sprawy w systemie przewoźnika.
Reklamację z tytułu utraty przesyłki można składać dopiero po zakończeniu poszukiwań, czyli nie szybciej niż 21 dni od momentu zgłoszenia sprawy u przewoźnika lub otrzymania informacji o wcześniejszym zakończeniu poszukiwań, jednak nie później niż w ciągu roku od utraty przesyłki.
Dokumenty do złożenia reklamacji z tytułu zagubienia przesyłki:
- wypełniony formularz reklamacyjny
- skan dowodu nadania przesyłki (z widocznym podpisem kuriera jeśli w systemie przewoźnika brakuje skanu nadania przesyłki)
- dokument potwierdzający wartość przesyłki (paragon/faktura zakupu, umowa kupna/sprzedaży, kosztorys wytworzenia, kosztorys naprawy)
Reklamujący ma możliwość złożenia odwołania od decyzji firmy kurierskiej w terminie 14 dni od otrzymania decyzji. Firma kurierska może wezwać reklamującego do przedstawienia dodatkowych dokumentów lub uzupełnienia braków formalnych w dokumentacji.
-
Zagubienie przesyłki należy zgłaszać jak najszybciej kontaktując z infolinią firmy InPost pod numerem 722 444 000 lub 746 600 000. Niepokojącym objawem, świadczącym o utracie przesyłki, może być brak aktualizacji statusu przesyłki w ostatnich 48h. Ze zgłoszeniem zaginięcia prosimy nie zwlekać dłużej niż 10 dni kalendarzowych od daty planowanego doręczenia przesyłki.
Dokumenty i informacje, które powinny pomóc w odnalezieniu przesyłki:
- numer przesyłki
- dokładny opis opakowania przesyłki (kolor, rodzaj opakowania, kolor taśmy, stretchu, znaki szczególne itp.)
- dokładny opis zabezpieczenia przedmiotów wewnątrz opakowania (folia bąbelkowa, wypełniacz, styropian itp.)
- dokładny opis przedmiotu znajdującego się w przesyłce (kolor, ilość, materiał wykonania, producent, numery seryjne, wymiar itp.)
- opcjonalnie zdjęcia przesyłki i zawartości
- skan dowodu nadania przesyłki (z widocznym podpisem kuriera jeśli w systemie przewoźnika brakuje skanu nadania przesyłki)
-
Utratę przesyłki warto zgłaszać jak najszybciej, najlepiej kontaktując się z Biurem Obsługi Klienta serwisu KurJerzy.pl. Niepokojącym objawem, świadczącym o zaginięciu przesyłki, może być brak aktualizacji jej statusu w ostatnich 48h. Zagubienie czy błędne doręczenie sugerujemy zgłaszać w terminie 9 miesięcy licząc od dnia nadania przesyłki.
Dokumenty i informacje, które powinny pomóc w odnalezieniu przesyłki:
- dokładny opis opakowania przesyłki (kolor, rodzaj opakowania, kolor taśmy, stretchu, znaki szczególne itp.)
- dokładny opis zabezpieczenia przedmiotów wewnątrz opakowania (folia bąbelkowa, wypełniacz, styropian itp.)
- dokładny opis przedmiotu znajdującego się w przesyłce (kolor, ilość, materiał wykonania, producent, numery seryjne, wymiar itp.)
- opcjonalnie zdjęcia przesyłki i zawartości
- aktualne numery telefonu osób kontaktowych po stronie nadawcy i odbiorcy
- skan dowodu nadania przesyłki (z widocznym podpisem kuriera jeśli w systemie przewoźnika brakuje skanu nadania przesyłki)
UWAGA
Od dokładności sporządzenia opisu przesyłki i jej zawartości zależy czas i powodzenie poszukiwań przesyłki. Poszukiwania wykonywane są w rejonie nadania przesyłki oraz równolegle w magazynach i sortowniach na całym świecie. W tym samym czasie zaginięciu może ulec wiele przesyłek o tej samej zawartości, dlatego ważne są informacje/szczegóły, które pomogą ustalić prawidłowego właściciela.Termin poszukiwań: 8 dni roboczych od zgłoszenia.
Reklamację z tytułu utraty przesyłki prosimy składać dopiero po zakończeniu poszukiwań, czyli nie szybciej niż 30 dni od momentu zgłoszenia sprawy u przewoźnika lub otrzymania informacji o wcześniejszym zakończeniu poszukiwań, jednak nie później niż w ciągu roku od utraty przesyłki.
Dokumenty do złożenia reklamacji z tytułu zagubienia przesyłki:
- wypełniony formularz reklamacyjny
- skan dowodu nadania przesyłki (z widocznym podpisem kuriera jeśli w systemie przewoźnika brakuje skanu nadania przesyłki)
- dokument potwierdzający wartość przesyłki (paragon/faktura zakupu, umowa kupna/sprzedaży, kosztorys wytworzenia, kosztorys naprawy)
Reklamujący ma możliwość złożenia odwołania od decyzji firmy kurierskiej w terminie 14 dni od otrzymania decyzji. Firma kurierska może wezwać reklamującego do przedstawienia dodatkowych dokumentów lub uzupełnienia braków formalnych w dokumentacji.
-
Utratę przesyłki warto zgłaszać jak najszybciej, najlepiej kontaktując się z Biurem Obsługi Klienta serwisu KurJerzy.pl. Niepokojącym objawem, świadczącym o zaginięciu przesyłki, może być brak aktualizacji jej statusu w ostatnich 48h. Ze zgłoszeniem zaginięcia nie warto czekać dłużej niż 60 dni od daty planowanego doręczenia przesyłki.
Dokumenty i informacje, które powinny pomóc w odnalezieniu przesyłki:
- dokładny opis opakowania przesyłki (kolor, rodzaj opakowania, kolor taśmy, stretchu, znaki szczególne itp.)
- dokładny opis zabezpieczenia przedmiotów wewnątrz opakowania (folia bąbelkowa, wypełniacz, styropian itp.)
- dokładny opis przedmiotu znajdującego się w przesyłce (kolor, ilość, materiał wykonania, producent, numery seryjne, wymiar itp.)
- opcjonalnie zdjęcia przesyłki i zawartości
- aktualne numery telefonu osób kontaktowych po stronie nadawcy i odbiorcy
- skan dowodu nadania przesyłki (z widocznym podpisem kuriera jeśli w systemie przewoźnika brakuje skanu nadania przesyłki)
UWAGA
Od dokładności sporządzenia opisu przesyłki i jej zawartości zależy czas i powodzenie poszukiwań przesyłki. Poszukiwania wykonywane są w rejonie nadania przesyłki oraz równolegle w magazynach i sortowniach na całym świecie. W tym samym czasie zaginięciu może ulec wiele przesyłek o tej samej zawartości, dlatego ważne są informacje/szczegóły, które pomogą ustalić prawidłowego właściciela.Reklamację z tytułu utraty przesyłki prosimy składać dopiero po zakończeniu poszukiwań przez przewoźnika lub otrzymania informacji o wcześniejszym zakończeniu poszukiwań, jednak nie później niż w ciągu roku od utraty przesyłki.
Dokumenty do złożenia reklamacji z tytułu zagubienia przesyłki:
- wypełniony formularz reklamacyjny
- skan dowodu nadania przesyłki (z widocznym podpisem kuriera jeśli w systemie przewoźnika brakuje skanu nadania przesyłki)
- dokument potwierdzający wartość przesyłki (paragon/faktura zakupu, umowa kupna/sprzedaży, kosztorys wytworzenia, kosztorys naprawy)
Reklamujący ma możliwość złożenia odwołania od decyzji firmy kurierskiej w terminie 14 dni od otrzymania decyzji. Firma kurierska może wezwać reklamującego do przedstawienia dodatkowych dokumentów lub uzupełnienia braków formalnych w dokumentacji.
-
Utratę przesyłki należy zgłaszać jak najszybciej kontaktując się z infolinią firmy ORLEN Paczka pod numerem 22 33 33 999 lub 22 693 70 00. Niepokojącym objawem, świadczącym o zaginięciu przesyłki, może być brak aktualizacji statusu przesyłki w ostatnich 48h.
Dokumenty i informacje, które powinny pomóc w odnalezieniu przesyłki:
- numer przesyłki
- dokładny opis opakowania przesyłki (kolor, rodzaj opakowania, kolor taśmy, stretchu, znaki szczególne itp.)
- dokładny opis zabezpieczenia przedmiotów wewnątrz opakowania (folia bąbelkowa, wypełniacz, styropian itp.)
- dokładny opis przedmiotu znajdującego się w przesyłce (kolor, ilość, materiał wykonania, producent, numery seryjne, wymiar itp.)
- opcjonalnie zdjęcia przesyłki i zawartości
- aktualne numery telefonu osób kontaktowych po stronie nadawcy i odbiorcy
- skan dowodu nadania przesyłki (z widocznym podpisem kuriera jeśli w systemie przewoźnika brakuje skanu nadania przesyłki)
Reklamację z tytułu utraty przesyłki prosimy składać dopiero po zakończeniu poszukiwań, jednak nie później niż w ciągu roku od utraty przesyłki.
Dokumenty do złożenia reklamacji z tytułu zagubienia przesyłki:
- wypełniony formularz reklamacyjny
- skan dowodu nadania przesyłki (z widocznym podpisem kuriera jeśli w systemie przewoźnika brakuje skanu nadania przesyłki)
- dokument potwierdzający wartość przesyłki (paragon/faktura zakupu, umowa kupna/sprzedaży, kosztorys wytworzenia, kosztorys naprawy)
Reklamujący ma możliwość złożenia odwołania od decyzji firmy kurierskiej w terminie 14 dni od otrzymania decyzji. Firma kurierska może wezwać reklamującego do przedstawienia dodatkowych dokumentów lub uzupełnienia braków formalnych w dokumentacji.
Weryfikacja wymiarów i nieterminowa dostawa
-
Reklamacje z tytułu nieterminowego dostarczenia przesyłki najlepiej zgłaszać elektronicznie, kontaktując się z Biurem Obsługi Klienta serwisu KurJerzy.pl
Mając na względzie warunki umów pomiędzy Spedytorem oraz Przewoźnikiem, zalecamy złożenie reklamacji z zachowaniem następujących terminów:
- DHL - 2 miesięcy od dnia wydania przesyłki
- UPS - 15 dni od gwarantowanej daty doręczenia
- DPD – 14 dni od przyjęcia przesyłki
- GLS - 30 dni od daty dostarczenia przesyłki
- FedEx - 21 dni od daty wydania przesyłki do transportu
- InPost - 2 miesięcy od dnia wydania przesyłki
- ORLEN Paczka - 2 miesięcy od dnia wydania przesyłki
Termin rozpatrzenia reklamacji adresowanej do Spedytora: 14 dni od złożenia reklamacji.
Termin rozpatrzenia reklamacji adresowanej do firmy kurierskiej, składanej przez Spedytora na polecenie klienta: 30 dni od złożenia reklamacji przez Spedytora.
W szczególnych przypadkach termin rozpatrzenia może zostać wydłużony przez firmę kurierską.
-
Reklamacja z tytułu weryfikacji przesyłki i doliczenia dodatkowych kosztów należy do jednych z najtrudniejszych zagadnień. Firmy kurierskie posiadają certyfikowane urządzenia pomiarowe, które mierzą i ważą przesyłkę z dokładnością co do milimetra oraz grama (urządzenia nie wykonują dokumentacji fotograficznej).
Jak w takim razie przeprowadzić proces reklamacyjny? Należy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta serwisu KurJerzy.pl. Przydatne będą wszystkie dokumenty mogące potwierdzić wagę, wymiary i sposób zapakowania przesyłki.
Przykładowe dokumenty:
- dokumentacja zdjęciowa wykonana przez nadawcę lub odbiorcę (z wykorzystaniem miary i/lub wagi)
- dokumentacja producenta jeżeli towar był wysyłany w oryginalnym opakowaniu
- oświadczenei odbiorcy o stanie przesyłki, rodzaju zapakowania, wymiarach i wadze przesyłki
Zdajemy sobie sprawę, że trudno jest zebrać taki rodzaj dokumentacji już po nadaniu przesyłki. Sprawy tego typu nie należą do prostych, wymagają cierpliwości i co najważniejsze pełnej współpracy z Biurem Obsługi Klienta. Nasz zespół bazując na wieloletnim doświadczeniu pomoże Państwu w zgromadzeniu potrzebnej dokumentacji.
Termin składania reklamacji: 12 miesięcy od daty nadania przesyłki
Termin rozpatrzenia reklamacji adresowanej do Spedytora: 14 dni od złożenia reklamacji.
Termin rozpatrzenia reklamacji adresowanej do firmy kurierskiej, składanej przez Spedytora na polecenie klienta: 30 dni od złożenia reklamacji przez Spedytora.W szczególnych przypadkach termin rozpatrzenia może zostać wydłużony przez firmę kurierską.
Pomocne artykuły: